Har fungerat bra under den tid som jag nu använt den.
Några förslag/önskningar.
- Större omslagsbilder Alt Att man som användare får välja storlek.
Kanske ha 2 storlekar som man kan välja mellan. En som det är nu. Och en där man bara har 3 filmer i bredd och att de har lite större bilder + att man gör "info" rutan till höger lite större så det matchar.
- Använda dig av themoviedb.org för filmer så att man kan få film infon på det språk man vill ha. Jag med fler skuller säkert uppskatta att
Men det kanske blir problem då info texten som ska hämtas ev blir för lång. Vet inte men imdb kanske alltid har en kort info på 1 mening till varje film som passar in bra då man bara vill ha en kort beskrivning?
- Flytta "Runtime" ner till genres,director,release year.
En liten jämförelse mellan denna och Mizuu.
Mizuu
+ Större omslag
+ Svenska
- Lite för överarbetet UI. Snyggt men blir lite för mycket ibland med bilder för både cover,backdrop,episode. Man ska ju trots allt bara vara inne i appen korta stunder och man vill då lätt få en överblick.
- skiljer inte på film,serier,egna klipp utan försöker hitta info,covers till sådant som man tex själv filmat.
Mvideoplayer
+ Design. Skönt UI där bakgrunden alltid är samma. Fungerar snabbt och det är lätt att hitta det man söker,vill se på. Hoppas du inte ändrar den
+ Att den sorterar både filmer,serier,random klipp. Och att den inte försöker hitta omslag,info till klipp som inte har någon info.
+ Tydlig lista över serie avsnitten.
- Svenska saknas
- Lite för små covers
Får vi Svenska och valet att välja lite större covers så kommer jag avinstallera Mizuu förgott.
Last edited: 8 april 2012