Fråga: Nybörjarfrågor

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Tjomp, 27 november 2011.

1. Tjomp

Tjomp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag har försökt hålla mig ifrån att bli mobilnörd sålänge jag kunnat, men nu har jag till slut blivit tvungen att byta upp från min gamla mobil till Samsung Galaxy S2. ;P Steget blev ganska stort så det är mycket nytt att lära sig.

Jag kör för tillfället utan abbonemang, så när jag kopplar upp på nätet för att handla på market, surfa osv så verkar telefonen göra det tillfälligt.
    En ikon lyser i statusfältet för 3G, men jag har väl inte 3G med comviq kontant eller? Eller är det bara benämningen för nätet den använder kanske?

Hursomhelst. Har ett problem. Om jag startar telefonen så är det inga problem att gå in på market och koppla upp på internettjänster.. men när telefonen varit på några timmar och jag gjort lite grejer med den och sen låtit den vara.. så får jag "no connection"/"connection error" när jag försöker gå in på market osv. Har försökt se vad som gör att den inte kopplar upp automatiskt för olika tjänster men har inte hittat nåt.

Nån som har nån ide vad det kan vara? Det funkar alltid igen om jag startar om telefonen.

Jag har några fler frågor som e lite mer invecklade men börjar med denna, annars blir inlägget så jäkla långt.

Tack på förhand!

2. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    Svarar på första frågan.
    Ja det är bara "namn" på nätet :-)

sent from my Samsung galaxy s2 (GT-I9100)

3. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Nr1: jag antar att du kör via wifi eller?

Nr2: Om du kör wifi så kan du ha en inställning där wifit stängs av när skärmen är avstängd för att spara batteri. Det kan ta en stund att koppla upp igen.