Tjenare!
Jag har försökt hålla mig ifrån att bli mobilnörd sålänge jag kunnat, men nu har jag till slut blivit tvungen att byta upp från min gamla mobil till Samsung Galaxy S2. ;P Steget blev ganska stort så det är mycket nytt att lära sig.
Jag kör för tillfället utan abbonemang, så när jag kopplar upp på nätet för att handla på market, surfa osv så verkar telefonen göra det tillfälligt.
En ikon lyser i statusfältet för 3G, men jag har väl inte 3G med
comviq kontant eller? Eller är det bara benämningen för nätet den använder kanske?
Hursomhelst. Har ett problem. Om jag startar telefonen så är det inga problem att gå in på market och koppla upp på internettjänster.. men när telefonen varit på några timmar och jag gjort lite grejer med den och sen låtit den vara.. så får jag "no connection"/"connection error" när jag försöker gå in på market osv. Har försökt se vad som gör att den inte kopplar upp automatiskt för olika tjänster men har inte hittat nåt.
Nån som har nån ide vad det kan vara? Det funkar alltid igen om jag startar om telefonen.
Jag har några fler frågor som e lite mer invecklade men börjar med denna, annars blir inlägget så jäkla långt.
Tack på förhand!
Click to expand...