Problem: Omstarter!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av kiwi11, 5 november 2011.

1. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Har inge minneskort i min

2. Sw_V

Sw_V Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min har inte bootat om sen jag stängde av Wifi på den för två veckor sen. Innan dess bootade den om som det kändes, varannan timme.

3. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag upplever endast omstarter när jag INTE laddar batteriet till 100%. Omstarterna sker när batteriet är vid 30% eller mindre.

Någon som har upptäckt samma mönster?

4. qudos

qudos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179

MINA ENHETER

Tjena!

Jag har haft problem med omstarter, igår så gjorde jag en hårdreset av telefonen samt formaterade minneskortet och USB-lagring.

Efter detta så började installera lite appar, whatsapp, zedge mm. Inte så många men några stycken. 2st omstarter på eftermiddagen...grrr....

Imorse plockade jag ut minneskortet och gjorde en ny reset. Har inte installerat några appar alls. Får se vad som händer nu.

/Q

5. kiwi11

kiwi11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har kört utan minneskort nu. Inte en enda omstart!!! :D

6. ulfg

ulfg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte haft en enda omstart sedan jag plockade ur 32 gb samsung kortet.. efter 2 veckor stoppade jag i minneskortet igen. 3 dagar tog det sedan reboot.

Nu åker det ur tills nästa os-version kommer :(

7. qudos

qudos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179

MINA ENHETER

Ingen omstart än... Har installerat en del appar. Det verkar ju vara kopplat till minneskort.

/Q

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

8. mr wizz

mr wizz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det trodde jag med, men lite över sju dagar kom det en sporadisk omstart.

9. qudos

qudos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179

MINA ENHETER

Neeeej, säger inte så! :(
    Jaja, vi får hoppas på det bästa. Om inte så kommer väl förhoppningsvis ICS snart och räddar oss, eller? :)

/Q

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

10. Muyfa666

Muyfa666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

En vecka utan omstarter efter att jag tagit ut minnsekortet...

11. ClaesBas

ClaesBas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tror inte på det där med minneskortsproblem (generellt). Har ni inte haft en del av era appar på SD-kortet och när ni plockat ur/bytt kortet har ni "sluppit" någon app som hjälpt till att skapa omstarterna. Jag rensade bort en del appar och har sedan inte haft dessa problem (kört både Kensington 16G Class 10 och Samsung 32G Class 10 utan några spontana omstarter och inte heller gjort några "fabriksåtertällningar" efter upgraderingarna 2.3.3 -> 2.3.4 -> 2.3.5). Av de appar jag rensade bort misstänker jag mest "Samsung Mobile Security" från "Samsung Apps"...

Jag skrev ungefär samma sak i den paralella tråden Random Reboots för några dagar sedan men eftersom det tjatas vidare om SD-kort här ville jag dela med mig av mina erfarenheter i denna tråd med.

12. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Där sa du något!
    Har väldigt sällan WiFi på så jag har inte så mycket omstarter. Men den skiten har jag installerat och det är inte helt omöjligt att den installerades innan problemet började.

Ska se om man kan ta bort skiten igen.

Edit: Hade redan tagit bort skiten!

Last edited: 14 november 2011
  13. kjo

kjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag också stora problem med omstarter. Senast startade den om och om igen utan slut. Så jag fick ta ut batteriet för att få slut på eländet. Dessutom försvann hälften av apparna, däribland en del köpta.Och när jag klickar på någon app kommer det felmeddelande av olika slag. Jag har lämnat in på service två gånger tidigare, men problemet har återkommit. Nu är det dags igen.Tidigare gånger har jag bara fått veta att de "uppgraderat mjukvaran". Egentligen började eländet när jag uppgraderat till 2.3.5.
    Jag misstänker nu att det inte handlar om mjukvarufel, utan något fel på hårdvaran.
    Någon som har någon som har någon idé?

14. huskul

huskul Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    551
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    jag hade på WiFi hela tiden förut och då starta luren om ofta
    t.o.m efter fabriksåterställning
    nu har jag knappt på WiFi och har inte haft omstart
    så vi får se hur längde det håller

15. clvaxjo

clvaxjo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nyss köpt en samsunf xcover (S5690) och har fått rejäla omstartsproblem.
    Det började efter ett par dagar med omstart nån gång om dagen, sen blev det fler aom dagen.
    Uppdaterade telefonen så den senaste programvaran är installerad, och nu är det ännu värre! nu får det mellanb 3-5 minuter mellan omstarterna, fruktansvärt irriterande!

och jag har inte många appar installerade, bara vanliga som eniro, adobe reader, ngt officeläsarprogram, dropbox och nån till. inga spel eller annat.

Har testat utan både wifi och blåtand, ingen skillnad.

är det någon som fått något svar från samsung vad som är problemet?

Jag misstänker att det har med batteriet att göra, men det är svårt att testa då jag inte har någon att byta batteri med...

/CL

16. Lelander

Lelander Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min telefon startar inte om sig utan stänger av sig, helt. Kan vara riktigt svår att få igång igen efteråt också. Den stänger ibland av sig fyra fem ggr på en dag. Ibland vid uppstart "försvinner" simkortet. Då får man plocka ut det och sätta in det igen. Är det någon som upplever samma problem eller har koll på vad det kan bero på? Kör 100% vanilj.

17. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Är skittrött på omstarterna. Jag har haft de enda sedan 2.3.5 å ibland går de några dagar i mellan.. ibland kommer de 3-4 omstarter med bara någon minut i mellan. Ibland hinner jag inte ens slå min pinkod innan nästa omstart kommer. Tar jag ur minneskortet ur mobilen så försvinner alla omstarter. Ansluter jag laddaren så har jag aldrig råkat ut för någon omstart, fast jag är inte helt säker på att det är problemfritt med laddarn i, de har bara råkat vara de för mig i alla fall.

Som sagt, 2.3.6 eller ics 4.0 får gärna komma ASAP så man får en chans å se om de försvinner. Gör de inte de vid nästa mjukvaruuppdatering så kommer jag skicka in den på service. Min garanti går ju ut i maj 2012 (1år efter inköp).

Last edited: 2 januari 2012
  18. kjo

kjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min Galaxy SII köpt på Telia har 24 månaders garanti. År det inte så hos alla återförsäljare?

19. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det är alltså ingen som har fått detta åtgärdat av Samsung?
    Ingen som vet vad felet är?
    Bara en massa spekulationer?

Ska man behöva skicka in den tre ggr för att få en ny så man kan börja om och göra samma sak igen tills det är löst?

Skicak in den 3ggr, få en ny, skicka in 3ggr igen häva köpet och köpa en annan?
    Man blir ju trött men det är väl det man får göra.

Var hemma hos svärmor nu över nyår och körde på wifi pga dålig mottagning och man blir ju förbannad över dessa omstarter. Ligger den bara och man inte trycker på den så kan den ju ligga i flera timmar och väntar på en pinkod.

20. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag vet faktiskt inte. Jag tror vi bara har ett år. Min är köpt av företaget. Men om inte ICS kommer så sent som i Maj så har jag ändå gott om tid för att hinna skicka in den efter jag fått provat ICS. Men de är irriterande att behöva gå här å vänta på en fix som borde ha varit släppt för länge sen redan.

thaddeus gillar detta.