Nån som vet hur man aktiverar 'push' på sgs med t ex facebook? jag har så att den syncar facebook varje timme, men mina iphonevänner får upp det direkt när något händer på facebook. Går det på sgs? tack
tror inte det faktiskt (men jag kan ha fel), den officiella facebook-appen till android behöver en hel del utvecklar-kärlek för att hinna ikapp iphone-versionen.
Jag ser mina vänners status i kontakter, och sedan så senaste om vänner widjet bör hjälpa dig, även så om du anv facebook s så kan du under dess inställningar under sync ställa in vad den ska synca å hur ofta. De går ju även sedan att knyta FB konton mot de kontakter du har sparat. /C
Push har ju inte funnits till Android från start, nu finns det dock det sen i julas Men frågan är ju hur de funkar, har inte satt mig in i de då jag fick min lur idag... Apple kör ju samtliga tjänster på SINA servrar som pushas ut till användarna... Någon som vet Androids?
Push har funnits sedan starten, men öppnas inte upp för utvecklare förens i FroYo. Det går helt via deras serverar, flera serverar kostar massor extra batteri i onödan.
Gör som jag, lägg en genväg till m.facebook.com på din homescreen. Funkar kanon tycker jag. Bättre än alla appar.
Ah, va gött att de blivit så Det testet vi gjorde på högskolan för nöjjes skull var med en gammal tatto eller va den nu heter och fixade push på en server...