Ja, det kanske de gjorde. Det har jag inte tänkt på, men jag var hos min flickvän(alltså hennes TV som lät) när jag fick samtalet och tänkte inte så långt faktiskt. 
Hade jag vetat att det var radiotjänst som ringde hade jag inte svarat. Önskar att jag hade varit förberedd på samtal från dem eller iaf gått ha de kunskaper jag har nu inför samtalet med kvinnan som ringde. Känner mig faktiskt aningen kränkt efter samtalet med henne för hon var faktiskt ivrigt påträngande. 
Endast för TV de som kan ta emot TV alltså(TV, kanalväljare/tuner osv) vilket är lite svårt med en radio. 
Ang. lönen så hittade jag en post från en användare under namnet "sezil" på flashback som jobbat som kontrollant.
Men de har ju även folk med fast lön. Det är "frilansande" och provisionskontrollanter man bör se upp med(och veta sina rättigheter) och vägra betala till då de plingar på.
Vill man betala så ska man anmäla sig själv tycker jag och inte betala med det kort de ger en så att de inte får några pengar på provision.
För egentligen, finns det något värre på nätet(förutom reklam) än folk som skickar ut länkar till registrering där personen som länkar får något extra för att få in registreringar(typ dropbox som jag har sett här på forumet i en signatur)? Avskyr det på nätet och hatar då det givetvis utanför nätet. Huva!
Nä, jag ska snällt betala min första faktura sedan avanmäla tv-innehav.
Se förresten upp för bluffare nu i juletid. Kontrollera fakturor som dimper ner och betala inte blint. Kämpa för din sak, stå upp för dig själv(gäller även till radiotjänst).
Last edited: 21 december 2010