RAM "optimizations"?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av SeeK, 9 november 2011.

1. SeeK

SeeK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S
    Då utveckling av InsertCoin har lagts ner så har jag under de senaste dagarna testat lite annat, men jag har ständigt problem med att ROMarna har för aggresiv RAM-kontroll - just nu har jag coolexes AceS v5 installerad (A2SD stock hboot) och telefonen sitter med ~300MB ledigt RAM. UI är segt som attan på grund av att den hela tiden flushar och laddar in grejer i RAM.

Vad kan man göra åt detta? Någon som kan rekommendera en bra Sense 2.1/3.0 (eller hybrid) ROM som är stabil och bra till dagligt användande? Kan det hjälpa med en annan kernel (InsertCoin kör snq-, AceS v5 kör gingercakes)?

EDIT: Nevermind, hittade V6 Supercharger som jag nu försöker få att fungera.

Last edited: 9 november 2011
  2. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jag kör AceSMod007 och är mycket nöjd med den, den är snabb och har lite smått och gott från olika sense versioner. Men som du säger så är den ganska aggressiv med att ta bort ram från bakgrunds program så går man "bakåt" får föregående program ibland laddas om vilket är lite störigt, men det är det ju värt med tanke på det andra man får. Dock har jag alltid runt 80-100 MB ram ledigt när jag kollar. Finns ju en hel del inställningar man kan göra om minne i t.ex. Rom toolbox men jag vet inte riktigt hur man ska fördela de dyrbara bytesen på bästa vis...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Jag bytte nyligen från cm7 till acesmod 007 och undrar precis samma sak. Värdelöst med ledigt ram som inte gör någonting.

4. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

I rom toolbox finns en presets-knapp, att välja mild kan vara en bra början.
    Jag sitter på CM7 nu och har kunnat ta det ännu lägre.

[edit]
    Jag provade att sätta allt på 0 men kunde ändå inte fylla allt...
    Just nu provar jag:
    Foreground: 4mb
    visible: 4mb
    5mb
    5mb
    6mb
    3mb

Bara slängde ut värdena, det känns väldigt lågt men jag har ändå 68mb ledigt trots att jag försöker fylla upp det så gott jag kan genom att starta varenda app på mobilen.

[edit]

Efter en krasch får jag påstå att det nog är en bra idé att nöja sig med "mild", i alla fall för mig.

Last edited: 16 november 2011