Problem: Random reboot

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Treeminder, 14 november 2011.

1. Treeminder

Treeminder Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!
    Har provar lite olika kernels och ROMs, men har nu flashat tillbaka till original-ROMen. Dock så startar telefonen om sig helt plötsligt helt slumpmässigt. Upp till 5ggr per dag. Ibland stänger den bara av sig, och nästan alltid är det en bitch att få igång den igen. Verkar helt död, tills man tar ut batteriet och sätter i det igen, men då måste jag stoppa i laddkabeln, eller starta i recoverymood, och sedan välja reboot.

Jag har alltid valt wipe/factory reset och wipe cach efter varja flash. Ska jag göra på något annat sätt och lägga in originalmjukvaran igen, eller någon som har några tankar om situationen?

2. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Prova att ladda ner och flasha igen. Precis som med alla image-filer kan det smyga sig in bitfel vid nedladdningen varför det är viktigt att jämföra md5 checksumman på filerna innan du flashar dem.
    Kontrollera också att du laddat ner en stock ROM med Wipe då den del ROMs kan innehålla saker som inte nödvändigtvis funkar speciellt bra på stock rom/kernel.