Fråga: Releasedatum

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Bobby, 25 oktober 2011.

1. henning

henning Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag var inne på Mediamarkt i Jönköping i fredags i hopp om att hitta ett testexemplar att hålla i, tyvärr utan lycka. Där sa dem däremot att en representant från Galaxy Nexus varit på plats tidigare under dagen och sagt att de inte ville visa upp telefonen på grund av en bugg som också gjort att lanseringen framskjutits. Enligt tjejen på Mediamarkt var det mitten av December som gällde tyvärr.

2. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Ta det lugnt, boys. Det kan röra sig om vad som helst, t.ex. någon bugg som de uppfunnit. Ni får väl hellre en fungerande produkt från start, som ni ändå lagt ut över 5 000 kr på, än att få en icke fungerande produkt, som kommer behöva uppdateras redan efter en vecka?

3. godlike100

godlike100 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

ProShop lär ju vara lite fishy, fick detta av dem idag på frågan om de verkligen får in några telefoner idag och kan leverera.

"Hej xxx,

Ja, det är den senaste info vi har fått från våran leverantör som förväntar att leverera den idag till oss.
    Då det är ett stort antal telefoner som kommer så är chanserna goda för att få en i den första omgång:)

Med vänlig hälsning | Best regards "

4. henning

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

haha, ok. Det blir ju spännande att se vem som får rätt.
    Personligen så känns det som att mitten av december är ett datum man bara höftat till för att få god marginal till att bli färdiga, och att snarare början av december låter mer rimligt. Men redan nu? Det märker vi ju om inte annat senare under dagen om dom kan hålla vad dom lovar.

5. simonjoh

simonjoh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ja Proshop är verkligen fishy, men jag behåller min order utifall att de verkligen får hem telefoner tidigare än nån annan. De har te.x. ett lite konstigt datum på själva produktsidan (23-11-2011) men när man lägger order får man ett annat datum (01-12-2011). När jag frågar om detta så säger hon att de inte kan rå över vad leverantörerna gör. I min mening så är det inte leverantörerna som uppdaterar deras produktsida, och det påpekade jag i svaret på mailet.

Tror jag får vänta till 7 dec som Komplett verkar tro att de får in telefoner..

Otålig.. o_O

6. Droid221

Droid221 Guest

I fail to see the fishy part :P eller vad har jag missat?

7. MathiasM

MathiasM Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Hoppas den kommer in denna eller nästa vecka.... Det är skit tråkigt att vänta på att den ska komma in hos återförsäljaren....

Vart har Samsung sitt lager någonstans? Så kanske man kan få åka ditt och hämta själv ist...

8. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Tar hellre en buggig telefon och sedan uppdaterar om en eller två veckor istället för att sitta utan telefon och utan buggar. Sån är jag.

9. godlike100

godlike100 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hehe, du har rätt, slängde iväg det lite snabbt utan vidare kommentarer.
    Det jag framför allt tänker på är att alla svar man sett citerade här angående telefonen är väldigt generiska och undviker att svara på specifika frågor. Och samtidigt väldigt positivt och fortfarande i "tron" om att man idag får in så många telefoner att man kan leverera till alla. Samtidigt som andra har prel datum satt till mitten av nästa månad. Luktar som de försöker få så många som möjligt att beställa från dem för att sen inte orka avboka.

Men det är klart jag kan ha fel i den saken. Jag hoppas ju att they mean business! :)

10. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Vilken butig brukar erbjuda bäst priser när man ska teckna ett Tele2-abb tillsammans med en telefon? CDON? Eller Tele2 själva?

11. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Amen!

12. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har 23e på min order på proshop :) Blir kul och se om dom får dem på onsdag, lite skeptiskt är man allt :) men hade ju vart fint och pilla på en ny lur till helgen :D

13. Droid221

Droid221 Guest

Jo, just det med datumen känns faktiskt lite sådär... Mene, man får hoppas att det bara är för att de har lite "fullt upp", skulle hoppa jämfota om de skickar min lur redan idag :D

Tele2 själva brukar nästan alltid (av min erfarenhet) ha bäst erbjudanden :)

14. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det här fick jag när jag frågade varför mitt datum ändrades. Hoppas det stämmer.

15. puttehw

puttehw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Börjar bli riktigt frustrerad och förbannad på bristen av information. Tror helt seriöst att samsung/google Sverige skiter i sina kunder. Leverans har startat i UK och vi andra sitter här utan någon information alls..

Sitter på föreläsning om programutveckling och lyssnar på föreläsaren som pratar om alla projekt som går åt helvete, man tycker ju att så stora företag som samsung och google borde ha kompetenta utvecklare som kan hålla deadlines. Varför skulle de inte kunna ge ett ETA?

Last edited: 21 november 2011
  16. henning

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det jag inte fattar är hur vissa kan ha bekräftat leveransdatum den 21a November från sin leverantör medan vissa fortfarande har 15 December som leveransdatum. Vi har alltså en diff på över 3 veckor där ingen har någon aning om någonting.

Det ska bli mycket intressant att se om några telefoner skeppas ut den här veckan och isåfall varför vissa får så långt före andra.

17. cruZZade

cruZZade Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Men Proshop är en dansk sida eller hur? (de har iaf en dansk flagga på prisjakt och registreras som utländsk sida) så ganska stor chans att de parallellimporterar, dvs. inte svensksålda telefoner de får. Kan förklara att de får in telefoner tidigare.

18. Esshojy

Esshojy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Kanske får ProShop sin leverans via UK? Därför den tidiga första leveransen (23/11)? Tvivlar på att det är den nordiska luren som kommer till ProShop...

19. Esshojy

Esshojy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Hehe precis. Vi tänker lika.

Jag bryr mig egentligen inte om jag får in den nordiska eller den internationella versionen. Kommer att köra engelska i min lur iaf, precis som jag idag gör i min N1:a.

20. simonjoh

simonjoh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det finns att läsa någonstans i denna tråden att luren som Proshop säljer är den nordiska..