Ringde tele2 idag. Han verkade inte veta jättemycket (som vanligt). Jag frågade om han visste om den fanns i butik. Då sa han att de beräknar få in den till lagret (för internetbeställningar) den 9 dec och att butikerna troligtvis får den samtidigt. Beställer man på internet hävdade han att det tar ytterligare 3-5 dagar innan den når kund. Tror inte han hade kolla på att Samsung tänkte skicka idag.
asså allt hänger på när brightpoint får telefonerna. För de går direkt därifrån hem till dig. Så om brightpoint får dem imorgon bitti skickas den imorgon till dig
Jag fick det här mailsvaret i förmiddags : Hej! Datumen vi får ifrån tillverkarna är alltid preliminära, det datum vi har i nuläget är 8:e dec, alltså imorgon. Dock vet vi ej hur många vi får och ifall det räcker till alla, kontakta oss imorgon eftermiddag eller på fredag så kan vi se mer. Med vänlig hälsning Julia Webbutiken Sent from my phone
Lol ... superman med röntgensynen då? var e han? Hursomhelst, en kontainerlastbil utanför posten... klart den är späckad med nexusar!
Skickade mail till Dustin igår och fick svar nu i eftermiddags men de hade inte fått någon ny information alls, bara preliminärt den 14/12 fortfarande.
Väktare attackerades med kofot när tjuvar slog till mot företag i Viared Tur att det bara var iphones.
Tack allihopa för svaren! Då är det bara hoppas och hålla tummarna då, vore så smutt att få den innan helgen då jag kliver på jobb nästa vecka (ledig vecka nu). Den som lever får se då, haha!
tur att tjuvarna inte har koll på att nexusen äger 4s ;D Men om du jobbar bredvid så spring å kolla vad det är för leverans tycker jag
Tyvärr inte, de brukar väl ligga 100-200 dyrare än de vanliga butikerna men nu har de öppnat nytt i sthlm så ja tror de kommer försöka hålla bra priser i början så man får väl hoppas på de bästa! Skulle tippa på 5600:- och med abbonemang så är det ju samma som alla andra kedjor, köper du på avbetalning 24 månader så hamnar de på 199 kr extra i månaden, 18 månader 250 kanske och 36 månader kanske 150:- skulle jag väl chansa på!
Pratade med Halebop nu, och fick detta svar: "Det låter konstigt, jag kan dock inte svara på vad för svar din kompis har fått av en kollega här men vi kan inte se var i kön en beställning är. Beställning: xxxxxx har inte ännu skickats. Preliminärt besked att vi skall få in Nexus är under vecka 50. Skulle det vara så att man lägger en beställning och man inte får den skickad vid den leverans som finns vid tiden för beställning så behåller man sin plats i kön och beställningen skickas sedan vid nästa leverans. Skickas den beställning man har lagt så kommer man att få en leveransbekräftelse med kollid via den e-post adress som angetts i beställningen. Den kommer runt kl. 16.00 samma dag så att Posten hunnit uppdatera sina system."
Beställde från CDON igår. Idag frågade jag när dom skulle få in Nexusen och den kommer imorgon. Frågade även om dom skulle kunna leverera till alla som förbeställt och det skulle inte vara några problem.
Första inlägget som "Swedroidare". Vill med detta passa på att tacka samtliga för denna bevakningstråd. Har gjort längtan efter GN - om möjligt - ännu starkare. Beställt min via Halebop och förmodar att jag har den i hand i slutet av nästa vecka!
Mejlade Media Markt för någon dag sen om vad för pris de skulle ha på den men bruden som svarade hade inte den blekaste. EDIT: Komplett har nu ändrat till "100+ st på väg in. Datumet kommer snart." Fast på min beställning lagd för några dagar står det samma som förut "1 Antal beställt till lager (bekräftat) - Förväntat sänddatum 2011-12-13"
Ser det, vad har dom nu hittat på? Hoppas det är till min fördel *Är säkert en ny sändning av obokade telefoner som det inte finns datum till.