Telenorchatten: Jag hoppas inte jag behöver vänta i två veckor till, känns riktigt segt när skärmen på min Blade nyss slutat funka.
Ringde upp Elgiganten eftersom jag har en nexus bokad där. Försökte se om de ändå kanske skulle få hem telefonen tidigare än 27e december. Tjejen på kundcentret som jag pratade med knappade lite på sin dator och sa till slut att de kommer få in telefonen 2012-01-18!! Hon sa också att det är detta datum jag ska lita på. Fy helvete! Ska avvakta några dagar, sen avboka om det visar sig stämma. Får väl knalla över gatan till Media Markt och köpa därifrån istället.
Jag var och hörde i en El-gigantenbutik i måndags och killen där sa den 22e dec. Han kollade även upp det i datorn.
Det stämmer nya datumet är för att förra lasset tog slut, sifforna som står på komplett är alltid hur många obokade som finns kvar.
Ja precis. Så sa killen i butik som hjälpte mig boka, 22a alltså. Förstår därför inte att tjejen på kundcenter säger att det helt säkert är 18e januari som butiken i min stad får hem produkten. Det är ju inte hela världen. Misstänker att det inte kommer vara så stort tryck på nexusen i butiker så man säkert kan plocka upp den lite var stans när de får in den.
Komplett har ändrat från: "Tillgänglighet: *95 st på väg in 12.dec.2011. Datumet är bekräftat." Till: "Tillgänglighet: 100+ st på väg in. Datumet kommer snart."
Beror på att alla telefoner i första ordern den som kommer 12 är uppbokade. så beställde du med 12 som datum så ligger du med i föregående batch
Fick ett mail precis: Från [email protected] Hej! Din beställning är nu skickad. Paketet kommer att levereras till ditt utlämningsställe om ca 2 arbetsdagar. När paketet finns att hämta ut kommer du att få hem en brevavi där du kan se sista datum för uthämtning. Om du inte hämtar ut paketet kommer du att få hem en faktura för returfraktkostnaden. Klicka på länken för att följa din leverans: Spra brev & paket - Posten.se (Har redigerat länken) Vänliga hälsningar 3 Fan vad gött!!!
Jag var inne på teliabutiken i Uppsala idag och de sade att deras leverantör får in Nexusen den 15e december, och tydligen visste dom inte hur mycket den kommer att kosta heller.
Om nu Telenor tar 2 veckor på sig att leverera telefonen från att dom fått den, hur kan det bli Samsungs fel?
Vafan! Jag har också beställt från Tre men inte fått något mail! Kollade mitt3 och såg att jag inte hade angett någon epost så därför jag inte fått något mail då kanske.
Dustinhome anger nu 1-3 dagar som leveranstid. Det låter mycket lovande. Kanske får man en telefon till helgen :-)
Ja om nu 3 å dustin (förmodligen idag/imorgon?) har börjat skicka iväg lurar till kunder så borde ju rimligtvis Telenor ha gjort det också. Tror inte spånen i deras support har en aning, men den som lever får se..
Vad det gäller Telenor så tror jag vi kan ta allt deras kundtjänst säger som svammel, tyvärr. Dom brukar när det gäller abb frågor vara kompetenta och duktiga men när det handlar om telefoner har dom ingen aning och kör trolig "nödlögner" hela tiden. Jag har från två olika personer fått beskedet att telefon finns i lager, det beskedet fick jag förra fredagen (1 dev v48) och att det därefter är två veckors leveranstid på den (trots att dom inte fått mitt ordernr), efter att dom fått in den. Vet ytterligare en person som fått beskedet att dom finns i lager. Efter detta har jag på nytt fått beskedet att dom inte finns i lager och att när dom kommer in så kommer det vara två veckors leveranstid på dom (fortfarande trots att dom inte fått mitt ordernr). Jag hade kunnat vara den första som förhandsbokat telefonen. Antingen så har Telenor ordentliga logistik problem eller så vet inte deras kundpersonal någonting om situationen/får inte säga något. Att ha en hylltid på en produkt i två veckor från det att den kommer från leverantören till lagret och ut till kund känns osannolikt. Man kan ha inställningen att man ger kunden en längre ledtid än man förväntar sig för att vara på den säkra sidan men då är det i mitt tycke bättre att man är ärlig och säger att man inte vet.