Fråga: Releasedatum

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Bobby, 25 oktober 2011.

1. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Tills Dustin skickar våra telefoner eller berättar vad som hände så kan vi bara gissa.

Så jag forsätter gissa:innocent:
    Att ändra från ett preliminärt datum som är 5 arbetsdagar bort till att skriva 1-3 dagar lär knappast orsaka en mailstorm. Det som lär hända är att väldigt många som suttit och väntat med muspekaren på köpknappen kommer trycka. Tillsammans med alla som förbokat telefonen är det inte otroligt att första leveransen sålde slut direkt. Nästa leverans är säkert utlovad till måndag och då kan man sätta tillbaka 14/12 som leveransdag.

Jag tror inte att systemet skulle tolka onsdag(7/12)-onsdag(14/12) som 1-3 arbetsdagar. Det är en godtycklighet som finns hos oss men knappast i ett ordersystem. Om det var en mailstorm de försökte undvika har de gjort helt fel. En sån här grej kommer bara upptäckas av de som är mest otåliga och mest benägna att maila och fråga vad de håller på med. Även om leveransen kommer på måndag hade de kunnat ha kvar 1-3 dagar utan att det skulle orsaka någon större storm. Skickas telefonen på måndag skulle det visserligen vara fel dag men statusen på ordern skulle ändras.

Min teori är fortfarande att första leveransen sålde slut när de skrev 1-3 dagar och därför fått ändra igen.

2. Wallandroid

Wallandroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Svaret på 3s facebooksida:
    "Vi har inte fått in några Nexus och därför har vi heller inte skickat några. Beskedet från Samsung är att vi ska få in dem den 15 december."

3. The Phone House

The Phone House Adult Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Japp det är bara jag, Toni, som är här och skriver :)
    Samma Toni som skriver på vår Facebooksida, chatten och lite andra ställen :)

Inga uppdateringar gällande leveransen ännu tyvärr, men jag fortsätter uppdatera lagersaldot.

4. solpete

solpete Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

mediamarkt heron city (sthlm) säger måndag tisdag. Tydligen får hela sthlm samma leverans, medans mediamarkt på andra ställen i landet har andra leveransdatum.

Priset i mediamarkt sthlm är 5495:-
    Priset i mediamarkt uppsala är 5995:-

5. Mircwar

Mircwar Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Japp jag vet, var jag som ställde frågan på Fb sidan

6. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    522

MINA ENHETER

Var in på elgiganten här i Helsingborg igår och kollade. Datumet in till huvudlagret är 12/23 och detta varuhuset får leveranser tisdag, onsdag och fredag.

7. fikustommy

fikustommy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag kollade med någon på Mediamarkt i Gallerian i Stockholm. Där sa de att de förväntade sig få in den i dag.

8. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Jag tror absolut att order systemet enbart räknar arbetsdagar inte helgdagar.
    Jag har plats 30 så antingen fick dem in väldigt väldigt få telefoner och jag inte kom med i första batchen eller så kommer dem fredag/måndag. Är inte säker på att dem kan skicka direkt när dem kommer utan det kan ta några timmar innan dem har fått in dem på lager och så. Dem behöver inte komma på morgonen heller. Men vi får se jag gissar like mycket som du :P.

Men kanske skulle skicka en fråga till dustin och fråga om dem vet när dem får in dem.

9. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag mailade och frågade i förrgår och fick svar från dem i går eftermiddags och då hade de inte fått in någon ny information utan 14/12 var enda preliminära datumet de hade fått.
    Har runt plats 40 i kön hos Dustin men de kunde heller inte säga hur många de skulle få in.

10. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Okej skickade ett mejl precis :P. Får jag den onsdag nästa vecka så är jag ganska nöjd.

11. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jo man har ju blivit ganska avtrubbad nu med efter blivit besviken om och om igen varje gång de ändrat leveransdatum, men det hade varit kul som fan att få den innan helgen för jag ska på en konsert på lördag och hade velat prova att filma lite och se om ljudupptagningen vid hög volym funkar eller om den är lika kass som i Nexus S.

12. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Telenorbutiken säger fortfarande nästan vecka, samma med tele2 phonwhouse och tre hade på lager som de kunde skicka men inte i butik. MediaMarkt fortfarande ingen inne men pris 5490:- för den som undrar

13. solpete

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

jag pratade med gallerian precis och dom kunde inte säga datum annat än att samsung är försenade då de egentligen skulle ha fått den igår.

14. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Damn... där rök ett spontanköp efter arbetstid...

15. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Givetvis tror jag inte att de räknar helgen men när de igår skrev 1-3 dagar var 14/12 5 arbetsdagar bort.

1-3 dagar antyder att den finns i lager och är redo för leverans. Om målet är att inte irritera sin kunder har Dustin misslyckas ;-)

Det ska bli intressant att se vad de svarar men jag misstänker att det blir något ointressant

16. solpete

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det känns som om jag inte tror på något av vad någon säljare säger... har pratat med 5 mediamarktsäljare i 5 städer idag och alla ger svar som är så olika så man misstänker att de blött pekfingret, sträckt upp det högt i luften, släppt en fjärt, tänkt på sin faster med tarmvred och sedan kläckt ur sig ett svar som ligger lika nära sanningen som att Steve Jobs, Michael Jackson och Elvis för närvarande befinner sig på ett spa i Serengeti där de skrattar gott åt att Hitler häromdagen inte gjorde sig förstodd i Siri.

Last edited: 8 december 2011
    humlan, Swendroid och bogus2112 gillar detta.
  17. itr888

itr888 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Tycker dustin har gjort bort sig total..
    Har avbeställt från komplett som jag skulle få nästa onsdag och beställde från Dustin för att dom skrev att dom har på lager som jag tolkade .

Ja få se hur länge man ska vänta nu då .. kanske 2012 februari .. då galaxy s3 kommer med Quad core..
    GREAT...

Jag är inte BITTER...

18. ipx

ipx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hahaha.. tack för det goda skrattet. :-)

Hoppas teliabutikerna får in skiten snart.. jag har en polare som jobbar i en teliabutik i linköping och han lovade att skicka den så fort de får in den, men jag är lite osäker nu ifall jag inte får den snabbare om jag beställer på telias hemsida så fort den dyker upp.

Rätt illa att telefonen inte ens är beställningsbar på deras hemsida eller att telefonen inte ens finns i teliabutikernas system.

19. simonjoh

simonjoh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

CDON: "Beräknad i lager 2011-12-16"

20. simonjoh

simonjoh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

För svar från Dustin se nedan..