Rootguiden

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av bearpower, 31 juli 2010.

1. bearpower

bearpower Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Undrar om den guiden om hur man rootar x10, som ligger på swedroid fortfarande är aktuell?
    Klickade mig in och skulle börja med att ta ner filerna och förbereda, men dom har strukit över de länkarna till de filerna som guiden beskriver att jag ska ladda ner. Alltså de länkarna inne på xda. Blev lite osäker nu om det verkligen stämmer....stort steg det här.:)

2. mikrokiwi

mikrokiwi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

nja, jag skulle kunna uppdatera den imorgon när jag fått lite sömn, men det är inte så jättemycket som skiljer:
    Nyaste filerna är: ROOT_F3v1.rar och UPDATE_024_026_x10i.rar (och r2ba26_fix.rar, filen build.prop ska läggas i UPDATE-mappen)
    men som sagt, törs du inte nu så kan jag uppdatera den imorrn ;)

3. bearpower

bearpower Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Åh tack...det får du gärna göra! :-D
    Så kanske jag vågar efter det. Hehe. :-P
    Godnatter! :-)

4. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Gå på XDA guide skit enkelt. Så du får in R2BA024.

Sen får du ladda ner R2BA026 och denns fix. Sen är det bara att blåsa in den på telefonen. Tar inte lång tid.

Men kan tipsa dig om att. När du uppdatera R2BA026. Så har telefonen i USB Debuggning och ansluten i datorn. Medans du stänger av UAC (W7 x64) och startar update_24_26.cmd. Så står det att du ska starta telefonen i Flash mode. Och så gör du det.
    Om du gör det på fel sätt så kommer du bricka telefonen. (Var så för mig 3ggr innan jag fick det förklarat för mig.) Men om du brickar den så finns det en enkelt sätt att få tillbaka telefonen till vanliga igen.

5. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Skulle rekommendera dig att vänta, att kunna följa en guide som är uppdaterad är ovärderligt om det är första gången du rootar (jag vet av egen erfarenhet).

Ett tips bara: GÖR BACKUP PÅ ALLT DU VILL SPARA INNAN DU SÄTTER IGÅNG! Redan första delen blåser allt i telefonen.

Vi kan bilda klubb. Jag råkade också bricka min telefon flertalet gånger innan jag fick till uppdateringen till 024. 026 funkade första gången tack vare att jag då visste hur jag gick till väga (efter 024). :P

Last edited: 31 juli 2010
  6. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Är det stor skillnad mellan .024, 0.26 mot den jag har 0.23 ? eller är det marginella skillander?

7. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Jag tycker att det är sjukt stor skilland mellan 024 och 026. Telefonen känns rappare på många saker nu. Även Timescape och Mediascape verkar vara redigt uppdaterade. Även telefonens slide är mycket lättare att låsa upp nu. Sen är det väl lite mer små fixar.

8. Fifyphone

Fifyphone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som vet om någon Root guide är aktuell efter .31 uppdateringen? Rootade luren förut men va dum nog att uppdatera via Seus så allt återställdes:-)

9. mikrokiwi

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Hittade en ny root-metod på xda nu, tänke försöka ta och skriva en guide i en tråd här på forumet (lägger väl den på wikin också, men undrar faktiskt hur många som hittar dit egentligen... :P)
    Den nya metoden rootar telefonen från vilken firmware som helst och dessutom utan att man behöver flasha någonting alls! :D

Ska bara försöka få in orginal Nordic-unbrandad firmware på min nu så att jag kan testa ;)

10. Fifyphone

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fan micro det hade varit grymt om du kunde fixa det:-) jo dit hittar jag, känner bara mig säkrare med saker här på swedroid:-)

11. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.228

MINA ENHETER

Jag tycker det är lättare att peka på wikin än på en tråd när någon frågar och dessutom kan den uppdateras på ett bättre sätt en i en tråd. Tycker jag då.

12. mikrokiwi

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Min tanke var väl att den skulle finnas på båda ställena så att ingen missade den :)
    Ska börja skriva nu.

13. Fifyphone

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Väntar otåligt!:D Nu när 2.2 står vid dörren så känns det som att Rootningen bör ske snart! Sen så får man ta bort dom J*vla moxier och annat skit:)

14. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.228

MINA ENHETER

Vi är tacksamma för att du skriver den! Så låt inte mig hindra dig från att lägga den på båda ställena. ;)

15. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Snygg guide kiwi. Har inte provat eftersom jag redan är rootad med sättet som bin4ry et al kom på. Jag ville inte ställa frågan i guiden så jag gör det här istället. Vet vi om det finns någon kernel som inte har detta säkerhetshål?

16. mikrokiwi

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Nja, i dagsläget tror jag att metoden faktisk funkar på alla android telefoner :)