Samla kontakter

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Slibbiano, 8 februari 2011.

1. Slibbiano

Slibbiano Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har bestämt mig för att roota telefonen och slänga in en annan ROM. Är dock lite bekymrad över hur det blir med alla kontakter. Jag har gamla kontakter på simkortet, en del på telefonen och några på gmailen. Kan man på något sätt samla dom för att sen återställa och på något sätt få alla i gmailen?

Mvh

2. ocke

ocke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Om du går in i kontakter och väljer : meny->importera/exportera så kan du välja att skicka dom till ditt gmail konto. För gå på telefonkontakterna också.

Annars får du välja att endast visa telefonkontakterna, exportera dom till minneskortet och sedan importera dom till ditt gmail konto. Sen ska det vara lugnt!

3. Slibbiano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hittar inget alternativ för att skicka dom till gmail :S

4. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Öppna "Kontakter", tryck på "Meny" (den fysiska knappen). Välj "Importera/Exportera". Välj därefter ""Exportera till SD-kort". Du får då upp en alternativmeny där du kan välja "Google", "SIM" eller "Telefon". Välj "Google".

5. Slibbiano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då exporterar jag gmail kontakterna till sd-kortet och det är inte det jag vill.

6. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Från grundskärmen: "Meny", "Inställningar", "Konton och synkronisering", klicka på "Google", markera "Synkronisera kontakter" och därefter "Synkronisera nu".

7. Slibbiano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då synkar den bara mina kontakter jag spara på google kontot och inte dom har har på telefonen och sim.. men får väl ta det den hårda vägen.

8. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Eller så kör du exportera till SD och laddar upp kontakterna till http://contacts.google.com sen kommer kontakterna att syncas till din telefon via google...