Hej! Det var ju synd att mitt första inlägg behövde vara ett där jag behöver hjälp. Jag försöker ansluta till min banks mobila internettjänst från min HTC Magic. Sidan jag försöker nå är http://mobil.seb.se/ men den blir bara vit, har försökt med den vanliga browsern och med Steel, jag ser inget i inställningarna som är knasigt. Det som står som krav på sidan är följande: Din mobiltelefon eller den mobila enhet du använder bör * kunna hantera 128-bitars SSL 3.0. * rendera någon av dokumentstandarderna HTML 4.01, XHTML 1.0 eller XHTML-MP på ett tillfredsställande sätt. * hantera kakor (cookies). Är det någon som vet vad problemet skulle kunna vara? Magicen kanske inte klarar SSL 3.0?
aTestade precis med min hero och när jag använder wifi fungerar det med den inbyggda browsern såväl som med Steel men när jag försöker ansluta via 3G(Telenor) fungerar det inte längre. Har du testat via wifi?
Det verkar fungera via wifi men inte över 3G (..som du konstaterade ), har också telenor. Varför skulle det vara någon skillnad?
Det är fler som har samma problem med https via Telenor: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=1094 Varför det är så har jag dock ingen aning om, vet inte om det skulle kunna vara så att Telenor av någon anledning blockerar https-trafik men det vore ju mycket märkligt isåfall.
Jag har SEB som bank och jag gick in på deras vanliga hemsida och gjorde en överföring mellan 2 av mina konton med lyckat resultat.
Enligt IDG kikar de på andra plattformar, men inte mycket mer specifikt än så. http://www.idg.se/2.1085/1.316876/wallenbergs-bank-slapper-iphone-app
Frågade dem, fick svaret: Tack för din fråga! Vi planerar för lansering av en androidapplikation i under hösten 2010. Vänliga hälsningar
Sjukt att det skall ta sådan tid. Om dom nu har en utvecklingsavdelning kan det inte ta mer än en vecka eller två i utvecklingstid på heltid.
Tycker SEB är en bra bank. När det gäller nättjänsterna har jag inte haft några som helst problem och då har jag använt dem sedan starten. Betalat räkningar, överföringar inom Sverige och utomlands, fondköp och fondförsäljningar osv. Dessutom har de en riktigt bra service Säkerhet för mina finanser är något jag verkligen uppskattar. Möjligen hade det varit ok med enbart inlogg/lösenord för att föra över pengar mellan egna konton.
Visst är det på det viset att man måste bära omkring sin bankdosa för att kunna logga in? Då kan man lika gärna skippa det hela och gå till en bankomat, man kan nämligen överföra pengar via dessa. :-)
Vilka banker har inte en fysisk säkerhetskod? Skulle vara bra att veta så att jag kan undvika dem om jag skulle få för mig att byta.
Hej, SEB har nu en app för Android. För att inte behöva begränsa tjänsteutbudet för mycket så använder vi fortfarande digipassen som ett säkert inloggningsalternativ. Vi jobbar dock på en lösning som ska förenkla inloggningen framöver. Ladda ner SEB-appen från Android market. Läs mer: http://www.seb.se/android Hälsningar, Malin Eliasson Affärsutvecklare, Mobile Banking, SEB Retail
Bra där SEB. Men, om man inte löser problemet med att man inte kan logga in utan sin digipass, så till för appen ingenting. Lös problemet SEB, det har andra banker gjort!!!