Shapewriter är ett nästan magiskt program, känns som det läser mina tankar medan man smeker över skärmen. Nu är det så att jag undrar om man kan få in en svensk ordlista i programmet då jag har "några" kompisar samt föräldrar m.m som inte uppskattar att få sms på engelska... Ett program som shapewriter förkortar skrivtiden för ett sms ca 10 ggr jämfört med ett vanlig touch qwerty tangentbord. helt otroligt
jisses hur man kan skriva snabbare med det här förstår jag inte. själv tycker jag compact qwerty är det klart bästa läget som bla htc's egna tgb har.
Många projekt håller på att få igång detta, det är mycket snabbare då det blir gester för varje ord istället för flera tryckningar. Jag vill verkligen ha det men som sagt, svenska tack...
Jag kan inte få fram ÅÄÖ i tangenbordet. Har installerat Swedish support och det är ikryssat under ShapeWriter Keyboard settings. Vad är det jag har missat?
Du måste hålla inn a.Tyckte nog att slidit var ett hack bättre,då jag slapp och hålla inn a,för att få åäö
Du behöver inte hålla inne någon bokstav för att får Å, Ä och Ö. Ska du t.ex. skriva 'hallå' så drar du mellan H > A > L > A, så blir det rätt.
Jag har testat båda två och tycker nog att slideIT är något skönare. Shapewriter hade svårt med små ord som de och det störde jag mig riktigt på.
Laddade precis hem SlideIt och svenska paketet, gick sen in i settings - locale & text och kryssade i "SlideIt Lite Keyboard", det fungerar inte efter det, är det något jag har missat?
För att byta tangentbord måste du även "lång-trycka" på rutan där man skriver i texten och sen välja rätt tangentbord under "Välj Inmatningsmetod"
Finns det något lätt sätt att gör utropstecken/frågetecken? Och varför skickas smset när man råkar komma åt Enter?
Första frågan kan jag inte svara på men andra håller jag med dig. Råkade skicka iväg 2st i onödan innan idag. Grymt störande
Ellerhur, man sitter och kollar bort och råkar lägga ett finger på, då har man skickat 100 sms hipp som happ, inte okej!
Att smset skickas när man trycker Enter är väl en inställning i meddelandeappen. I Handcent så ändrar du det i inställningarna under "Shortcut key to send"
Är ju den vanliga meddelande appen, dock med ny input method, hittade inte den inställningen heller tyvärr