Skyddsplast

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Tibbelit, 6 mars 2010.

1. Tibbelit

Tibbelit Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Verkade som att man hade typ en chans att få detta rätt, jag misslyckades och får bara massa bubblor under plastbiten. Vet någon var man kan köpa nytt sådant? Man vill ju inte förstöra skärmen :)

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

det går å göra om det typ 1000 ggr
    rengör skyddet bara å sätt dit det igen typ lite vatten å såpa/tvål lr nåt

3. Jovial

Jovial Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick inte heller dit skyddet, kört utan det nu i lite mer än 2 månader och det har funkat riktigt bra. Inga repor eller något alls än så länge.

Blir ändå ny telefon om säkert 4 - 6 månader så känner inget behov av att ha skyddsplast på den.

4. DR_Gonzo

DR_Gonzo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. jochen84

jochen84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köper du ny mobil var 6:e månad? Sliter du ut dem så mycket att de behövs...? Eller du har inget annat roligt att lägga pengarna på bara? :)

6. Jovial

Jovial Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mina telefoner brukar slitas ganska hårt, slarvig helt enkelt eller något. Sen är jag väl lite av teknikgalen men istället för att köpa "småsaker" godis och dylikt spar jag många småutgifter och unnar mig ny telefon m.m lite oftare.

7. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

jag har köpt ett vanligt fodral från clas ohlsson för typ 29 kr som skyddar. eftersom jag är slarvig när det gäller mobilhantering annars. Än så länge inga repor, gäller bara att vara nogrann att alltid ha fodralet på

8. trig338

trig338 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Märke, efter en månad, att skyddplasten låg kvar i boxen. Men hur får man fast plasten? Har försökt med lite vatten och skärmrengöring. What's the trick!?

9. oscar_

oscar_ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Typ följande, så blir alla fall resultatet hyggligt bra:
    1.) Håll skyddet mycket försiktigt, endast kanterna, så det inte blir några fingeravtryck.
    2.) Torka av skärmen på telefonen med optisk duk eller liknande (finns på Clas Ohlson), så den är helt ren, och inte har något damm.
    3.) Klipp bort ungefär någon tiondels millimeter av skyddet runt om hela (av någon outgrundlig anledning är skyddet för stort och man får luftbubblor i kanterna som inte går att få bort annars).
    4.) Tvätta med diskmedel och vatten. Skaka av det noggrant, så att endast mycket små vattendroppar finns kvar. (Man vill ju inte vattenskada skärm eller högtalare...)
    5.) Lägg dit skyddet gradvis, börja uppe vid högtalaren, eftersom hålet i skyddet måste passas in där. Lägg dit det kant-i-kant där, och pressa gradvis dit skyddet tills du kommer till underkant på telefonen.
    6.) Tag ett "snällt" (icke-vasst!) typ kontokort, och dra över skyddet mot kanterna, så du får bort luftbubblor. Var försiktig!
    7.) Var beredd på att upprepa 1.) t.o.m. 6.) typ 10 gånger, eller tills du är nöjd. ;)

Tycker själv att det är synd att skyddet är lite för stort, men om man gör så som jag beskriver, får man det att funka. Även om man får räkna med att någon liten strimma runt om inte täcks, eftersom man ju inte kan klippa exakt nog. Tycker i alla fall att det skyddet man får med Acern är betydligt bättre än Clas Ohlsons, som inte är helt genomskinliga, och lite för tjocka för min smak.
    Lycka till!

10. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

11. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Bra "guide", men skyddet jag fick med passade på mikrometern :P

12. Pushedray

Pushedray Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har varit i kontakt med ZAGG som tillverkar invisibleSHIELD och det är på väg till liquid :) Har haft det på tidigare telefoner och har väntat på att det ska komma till liquiden.

13. Foxracer

Foxracer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför ska man ha denna skyddsplast egentligen? Jag trycker ju bara på man telefon med fingret inga naglar eller sånt. Och alla tidigare "vanliga" telefoner man haft har man ju aldrig använt något sånt. Varför skulle den här bli mer repig än någon annan skärm? Jag önskar jag slapp använda den men det verkar som att alla andra använder den.

14. johnnyponny

johnnyponny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder inte skyddsplasten. Blivit någon repa men om du inte har nycklarna i samma ficka så är det väl ok.

15. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Jag är utan tvivel sämst i världen att sätta på dessa förbannade plastskydd.
    efter en sisådär 100 försök gav jag upp och köpte mig ett nasseskydd från classe

inte en repa sen dess

16. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag köpte 6x skyddsplats från protectivefilms innan jag fått mobilen eftersom jag inte visste att de skickade med ett...
    Det jag fick med failade jag ordentligt med när jag skulle klistra på den så de nya kom väl till hands. Klistrade precis på ett och jag tycker att det funkar klockrent eftersom de är väldigt tunna och passar skärmen perfekt, så inte för stora som jag tyckte att den som kom från Acer var.

6X skydd för 2,98 Euro, från Ebay. Verkligen värt priset.
    Vad jag ska med de resterande 5 vet jag inte men kan tänka mig ge bort 3.