Slumpmässiga reboots

Diskussion i 'Hero' startad av victorsvedberg, 7 oktober 2009.

1. victorsvedberg

victorsvedberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min HTC Hero startar om med jämna mellanrum, ibland ofta och ibland mindre ofta. Det händer oftare om jag aktiverar GPS och kör Google Maps har jag märkt. Det är riktigt enerververande, tänke höra om ni har några tips och om någon annan råkat ut för samma problem?

Det är senaste uppdateringen från HTC och den är ej rootad. :)

2. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    hur ofta sker det?
    Testa något annat program som kräver mycket minne, låter som att det kan vara ett fel på RAMen i din lur om du har otur

3. victorsvedberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vi får hoppas att den är intakt, men annars täcker garatnin så det är nog ingen fara. Är inte i något extremt behov av telefonen, har en gammal nokia reserv. Ska testa med hårdvaru-reset av den till att börja med och vara mer sparsam med vad jag installerar för apps.

4. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, jag lider av samma problem, det är rätt många som gör... Det finns liknande trådar om detta. En del verkar ju vara inne på spåret att det är SIMkortet som är för gammalt, vem vet. Jag har mailat HTCs support och hoppas att de kan komma med något vettigt svar..

5. victorsvedberg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ringde HTC och det första svaret jag fick efter att jag förklarat att jag gjort en hårdvarureset och problemet kvarstår var, men är du säker på att det inte är skärmsläckaren som är ivägen? Ja det är jag

Sen bad dom mig göra om ROM uppdateringen, vilket jag gjort. Så jag har tömt telefonen och gjort om allt från början och problemet kvarstår så det verkar som att det är krångligare än vad jag hoppats att det skulle vara.

Så nu lär det bli 200 kronors nokia i en månad framöver medans dom försöker laga den här, antagligen lär man väl få tillbaka den med "Inget fel" en gång innan dom förstår att det är fel på den, haha, åhh vad jobbigt. Det enda som känns bra är att en kompis iPhone pajat tre gånger, det lindrar mitt potentiella hat mot HTC.