Hej hur mkt surf har ni? Tre har tre olika abbonemang (har tre i dagens läge och kommer inte ut) 1st 0,5 gb data i månaden 2st 2gb data i månaden 3st 5 gb i månaden ^ Detta e vad som ingår då...| och dom kostar 49 89 149/ månad så frågan e hur mkt behöver jag om jag vill sitta vil facebook lite ocg lite wikipedia??
0,5 är nog lite väl lite. 2 gb räcker säkerligen om du bara facebookar och wikipediar. Men vill du ha kul på internet så är det 5 gb som gäller. Tips: Lägg in 3G Watchdog eller liknande app för att ha koll på förbrukad datatrafik.
0,5GB räcker om du har tillgång till wifi hemma och på jobbet/skolan. Sitter du med youtube hela dagarna räcker det såklart inte. Du kan även kolla om du inte kan börja med 0,5, och sedan övergå till 2-5 vid behov. Operatörerna brukar ju inte säga nej om man vill betala mer, åt andra hållet brukar inte fungera. 49kr/mån lät billigt, så jag kollade tre:s hemsida - haken är att hastigheten är strypt till 0,384 Mbit/s. Det är segt, men borde fungera ok för mobilversionen av wikipedia.
Kör inte 3 en megakampanj just nu att man ska få testa hittan o dittan? Säg: Jag vill TESTA 5 Gb i en månad i se om det räcker. Så kör du på utan att hålla igen och data-räknar-app aktiverad hela tiden. Inga konstigheter. Kör, bara kör! (eller så kollar du Telenor som har obegränsat, för 129 kr/mån, dock 3 mbit/s)
Jag vågar säga att 0,5 GB räcker gott och väl. Börja med det och använd appen 3G Watchdog för att hålla koll på hur mycket du förbrukar.