Swype djävlas

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av TheSituation, 25 december 2010.

1. TheSituation

TheSituation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Innan jag uppdaterade till 2.2 så fungerade swype felfritt men nu har den på eget bevåg börjat lättja in ord i ordlistan som inte existerar. Även om jag markerar dess och tar bort så hittar den på något nytt ord.
    Ex. Ska kan bli sla och när jag väljer det rätta ordet så kommer det upp en ruta som säger att ska dolts av sla som tidigare lagts till i min ordlista. Detta är riktigt hemskt, det går f.n. snabbare att skriva utan Swype.

H ar någon annan upplevt samma problem? Finns det något sätt att åtgärda detta?

2. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag skapade en tråd om samma sak för länge sen. Du är inte ensam om problemet. Kolla om du kan hitta tråden genom min profil, det slutade hursomhelst med att jag installerade SwiftKey efter rekommendation av nån användare och det funkar riktigt bra! Enda grejen som är synd är att å ä ö inte finns på tangentbordet. Men ett långtryck på a eller o fixar biffen. Ordförslagen träffar rätt på dom bokstäverna så det fixade sig ändå. En bra grej är att man kan skanna sina SMS och då lägger SwiftKey in orden som finns där i ordlistan sen. Då finns orden som är lite ovanligare men som du ändå slänger dig med i listan utan att du behöver lägga till själv :) Det finns trial att testa på market kostnadsfritt om du vill se hur det funkar.

Edit: sökte rätt på tråden jag skapade förut, https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=23789

Last edited: 25 december 2010
  3. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Swiftkey finns nu med svenska men man måste då köpa det iofs. Men det finns iaf.

4. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja gratis är det ju inte, även om jag fyndade under nån sorts rea.. :)

5. SGSi9000

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    hehe jag med :)

6. TheSituation

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för snabba svar! Jag ska testa swiftkey. Anmärkningsvärt att en funktion som Samsung använder för att marknadsföra sig med fungerar så pass dåligt. Vet ni om samma problematik finns för övriga språk i swype eller bara svenska?

7. SGSi9000

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Swype är jättestort och väldigt populärt och därför skryter Samsung om detta vid lansering av sin telefon. Samsung har inget med Swype att göra överhuvudtaget.

8. TheSituation

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Där ser man,.trodde det var unikt för Samsung. Alla vänner med andra fabrikat finner funktionen väldigt lustig.

9. TheSituation

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Testar SwiftKey nu men den verkar inte ha någon swypefunktion så att säga..

10. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nej, men det funkar lika snabbt i princip om man utnyttjar de föreslagna orden i överkant. Det är möjligt att jag skrev snabbare med swype i 2.1, men absolut inte i 2.2. Då fick jag ju korrigera hela tiden och då försvinner ju hela grejen med det. Testa förresten att trycka lite slarvigt i SwiftKey. Det korrigerar förslagen ändå, bara att trycka på ordet eller trycka mellanslag när rätt förslag visas. Fast det funkar ju inte för alla förstås.. jag kanske går tillbaka till swype när eller om det börjar fungera som i 2.1. Går det inte att nergradera?En swypeutmanare är SlideIT eller vad det nu hette. Där fungerar det på samma vis, men det har jag inte testat.

11. Rojje

Rojje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Du har SlideIt som använder svepningar. Testa det. Mycket bättre träffsäkerhet än Swype i Froyo.

Undrar dock fortfarande vad som gjorde Swype så drastiskt mycket sämre i Froyo? För någonting gick fel.

12. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

swype är jävligt. använder slideIT, inte helt felfritt men bättre än swype och för lat för att att använda "vanligt" t-bord.

13. Moellre

Moellre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hatar numera Swype. Det sjuka är att jag har installerat om min telefon, alltså verkligen tömt den när jag installerade nytt ROM, och ord från innan ominstallationen dyker fortfarande upp. Som om de lagras centralt. Bytte till och med SD kortet.
    Får testa de andra alternativen, för jag störtgillar tekniken som sådan.

// Moellre
    Galaxy S

14. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Den tanken har slagit mig också. Vissa ord kändes som felskrivningar jag aldrig gjort och som aldrig varit ett riktigt ordentligt i första taget. Men en sån grej är väl snudd på olaglig så det kan väl inte stämma..? :P

15. Rojje

Rojje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Swype har för mig börjat fungera bättre efter att jag i Inställningar/Program/Hantera program/Swype klickat på Rensa data.

Löste inte allt, men fungerar nu betydligt bättre, träffsäkerheten är bättre och den föreslår inte hela tiden en massa kufiska ord som förut. Bättre men inte lika bra som i Eclair 2.1, men bättre.