Systemkrav

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av harks, 24 februari 2012.

1. harks

harks Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Är sugen på att köpa en mini PC / netbook som jag ska använda som utvecklar-dator och tänkte höra om man klarar sig på 1 GB RAM som de billigare ligger på eller om emulatorn / eclipse går väldigt segt med så lite ram? Tacksam för svar för någon som sitter på nåt liknande.

2. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Det är snarare CPU'n du måste satsa på. Ska du kompilera är det ren cpu styrka som gäller.

Själv jobbar jag med i5-520m (bärbar) och polarn sitter på dual i7 (desktop).

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.228

MINA ENHETER

Jag skulle nog vilja påstå att för sådan här utveckling så är det först när man har tagit hand om övriga flaskhalsar som cpu-prestanda spelar roll.
    Min gissning är 1GB är för lite. Men det beror förstås också på vilket OS du kör och andra komponenter. Kör du något minimalt OS som t.ex. xubuntu och har en SSD istället för mekanisk hårddisk så kan jag tänka mig att det blir uthärdligt med 1GB ram-minne.

4. harks

harks Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det jag var ute efter är en mer portabel enhet bara än den jag sitter på just nu (i7 quad, 6GB) som man kan ha som ren utvecklardator. De flesta mini-datorer har oftast 1GB som standard men blev så att jag beställde en med 4GB tillslut. Torde räcka tycker man. processorn var väl inte jätteimponerande men bör duga.