Tålamod?!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av hussseein, 2 augusti 2010.

1. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Problemet med lagg märkte jag inte förrän den här veckan, och efter att ha läst lite så är det avhjälpt med Advanced Task Cleaner Pro, som dessutom inte påverkar garantin. GPSen har jag inte haft några större problem med förrän idag, men misstänker köper man telefonen nu så känner man förhoppningsvis till att det finns flera som har problem med det.

2. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Nej, tror de flesta tycker det är dåligt av Samsung, men alla tror/hoppas väl att nästa firmware uppdatering ska fixa de flesta problemen. Men SGS har ingen hype som t.ex. iPhone så är det minsta lilla grej på den så skriker alla journalister samtidigt och publicerar allt de hittar om den. SGS har inte haft en enda rubrik gällande problem med firmware och tyvärr hade det nog haft önskvärd effekt hos Samsung. MEN Samsung.... var är vår utlovade uppdatering?

3. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

bra skrivet :) har samsung sagt att det kommer en update på firmware? eller är de bara froyo som är bekräftat =

4. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Nej, flera som varit i kontakt med Samsung har bekräftat via email att de jobbar på att korrigera diverse buggar i en ny 2.1 version, och sist jag hörde skrev någon i slutet av Juli... och det läckte ju flera stycken firmwares från 2.1 så det är nog på gång... lite jobbigt bara att sitta i mörkret o vänta på att någon ska leta reda på hörapparaten o skruva upp volymen :P

5. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

så om jag köper en sgs idag kommer den lida av samma problem ?

6. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min teori är att det tar sådan tid pga av Samsungs problem med Kies, som väl inte fungerar i Windows 7 (kanske inte Vista heller?) ännu. De vill nog se till att folk verkligen kan uppdatera sina telefoner också när de väl släpper uppdateringarna.

Visst kan man använda Odin, men det är väl ett program som Samsung inte har något att göra med?

Kanske är ute på hal is här nu... :)

7. Sigma78

Sigma78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag kör kies i W7, och det lilla jag har använt det verkar det fungera.
    Fast jag får i ärlighetens namn säga att jag inte riktigt förstår vad man behöver det till.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

8. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har ingen aning om det kommer vara samma problem, eftersom det verkar vara slumpmässigt för vilka som problemet uppstår, men risken finns eftersom det inte släppts någon ny officiell uppdatering som vi känner till.

Om det är så att du väldigt gärna vill ha just Galaxy S, men inte har ett akut behov just nu, så skulle jag antagligen vänta på en uppdatering innan jag köper telefonen. Det borde inte ta så lång tid innan den är ute, förhoppningsvis inte mer än 1-2 veckor, och du lär få reda på det genom forumet. Om du gärna vill köpa just SGS redan nu så kan du ju, innan köp, fråga i butiken om det är möjligt att häva köpet om den krångar?

Kies på W7 fungerar för övrigt bra för mig, men jag använder inte programmet till mer än att söka uppdateringar just nu.

9. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

hackan taack för ett bra svar :)

10. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jodå, jag har en del problem själv, men min är redan köpt och är överlag nöjd.

Just därför som jag bryr mig om de slumpmässiga problem som vissa telefoner fått som jag inte rekommenderar dig att köpa den nu eftersom du redan innan verkar starkt irriterad på samsungs problem, vilket är förståeligt.

11. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Hur tänkte du nu? Min fungerar precis som den bör utan att ha förverkat min garanti. Det lilla lagg jag har märkt av är nånting som jag kan leva med då det existerar lagg på dom flesta smartphones som har släppts dom senaste åren. :)

12. scrappy

scrappy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon: