Idag när jag kom hem märkte jag ett litet E upp i hörnet där jag alltid annars haft ett G. Verkar som jag nu fått EDGE hemma hos mig. Har tele2 och bor i vasastan i Sthlm. Någon annan som kan bekräfta detta? EDIT: Fick 0.17Mbps nedströms enligt speedtest
Vore inte fel om så va fallet. Själv är jag inne på denna sida med en gsm stapel och det går över förväntan.
Det är rätt så udda i så fall eftersom vad jag vet så är det bara Telia som har Edge i sitt nät i Sverige
Samma för mig med, på både min gamla k660i och SGS. Men knallar man ner till sveavägen har man inte edge längre. Sent from my personal Dis-organizer GT-i9000
Verkar har edge på två ställen i sthlm än så länge. Vasastan där jag bor och på flemminggatan. De är dom två ställen jag fått edge uppkoppling hittills.
Tele2 har inte EDGE? Telia däremot har EDGE.. Jag har Tele2 ochså. ----------------------------------------- Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.1 using the Tapatalk app. Biji Kurd o Kurdistan!
Det är så att Telia och Tele2 samäger 3G näten i Sverige. Vilket gör att Telia och Tele2 har istortsätt samma täckning över hela Sverige. Finns få ställen där Telia har egna master dock.
Dezent, men Edge är inte 3G, Edge är GSM. GSM har alltså GPRS (G) och Edge (E) 3G har vanlig 3G och HDSPA (H) Jag vill minnas att jag har läst att Tele2 håller på att installera Edge. Det var nog t.o.m. en annons från Tele2.
Får Edge jag med sen en vecka tillbaka drygt till och från. Telia som är bussiga och släpper in Tele2 numera i EDGE nätet?