i detta fallet så ska man kunna göra det i alla fall. dels så tror jag inte att dom har låst S3an alls. sen så har jag fått av Tele2s kundtjänst där dom har rekommenderat mig att köpa den från Comviq, jag har till och med skriftligt på det (i ett SMS)
Köpte min från Comviq med kontantkort och det funkar med mitt Tele2 sim (väntar dock på 4G sim-kort så jag har inte hunnit testa det), har även testat med ett sim-kort från Tre och även det funkar. Så mobilen är olåst.
jag fick båda mina telefoner idag (Tele2 + Comviq, ena skickas tillbaka...) jag har 4G SIM men 4G verkar inte vilja fungera, ska ringa och gnälla på kundtjänsten imorgon riktigt trevlig telefon än så länge i alla fall edit: fick visst 50GB extra till dropbox också och får behålla mina 25GB från min One X, så har ~100GB gratis utrymme i ~18 månader
Vad jag vet så gick tele2 ut med att Maxi Unlimited oavsett mobil skulle kunna få 4G aktiverat, utan extra kostnad. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Jag med, det krävdes dock 3 samtal, felsökning, återställning av min anslutning, vänta i telefonkö, vänta på att dom ska ringa tekniker. Sen när han väl lomma på varför, ja dpi ville han att jag skulle byta abonemangsform, jag stod på mig, sen ringde han för att kolla med någon annan, när detta var gjort så verkade det som att det var världens enklaste sak att fixa. Kollegan med sin S2 LTE garvade över att han fick bättre hastighet än mig, nu när mitt 4G hoppade igång nu får jag högre hastighet än honom på samma ställe :-)
Jag avbeställde den vita och tog den svarta för 5 dagar sedan. När jag gjorde det stog det att tele2 skulle få in vita i slutet på vecka 45, gissar på under vecka 46 kommer de första vita ut?
Kära tele2 om ni läser detta. Ta o fixa era skit 4g telefoner o gör det NU. Sälja abbonemang kan ni,men kan banne mig inte ett skit om 4g. Man får massa missade samtal för att 4g nätet inte växlar ner till 3g/gsm som det skall. Jag e så frustrerad så jag håller på o sprängas inom mig.
Ja man sitter o testar med sambons telefon o ringa till min, går jätte fint. Sen en timme senare befinner man sig någon annanstans o då har man flera missade samtal. Bull s####
Ringde fele2 igår o dom sa efter att ha pratat med teknikern att det var mjukvaru relaterat fel. Och att Samsung var medvetna om det,men de visste inte när en ny uppdatering var på väg. Väldigt kort samtal för hon jag pratade med verka inte kunna ett skit om telefoner. Snacka om att jag ska ha kompensation för alla mån det blir av strul innan detta blir fixat. Så med andra ord så kommer jag göra världs rekord rent tidsmässigt med att göra en DOA om inte nästa uppdatering löser växlingen av nätet.
Vilken telefon har du, står s2 lte? Har själv en s2 lte och funderar på att byta till s3 lte pga buggen med 4G som aldrig verkar lösa sig på den gamla lte-n. http://www.mobil.se/nyheter/har-samsung-4g-problem-1.512637.html?r=t
Shitt , missat ett "I" där, tur du såg det. Skall ändras direkt. Ja jag känner till att s2:an lte har/hade problem med 4g, tyvärr så har jag exakt samma problem med s3:an lte.
Ingen ide för mig att byta till s3 lte då kanske. Men de verkar vara skillnad på vad operatörerna säger är felet nu. Med s2 lte var/är det en en bugg i telefonen men nu verkar dom mer skylla på tillfälliga fel med egna nät och inställningar i apn som är fel från operatören.