"telefon" problem!

Diskussion i 'Hero' startad av f_bente, 10 oktober 2009.

1. f_bente

f_bente Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

nu har jag ETT problem med min lur och det är väl det ENDA jag kan klaga på med denna lur och jag är KRÄSEN på telefoner! ;)

men det är ju just en telefon som det är vi pratar om och ibland när jag pratat lite längre tid med folk (speciellt just en polare = kan vara hans lur som är cp) så börjar de låta som att jag pratar med en robot och samtalet blir bara en enda smörja! :P

någon som råkat ut för detta?

någon som har tips på en app. som gör att jag kan spela in samtalen? (kan vara bra om det är så att det är min telefon det är fel på och jag vill lämna in den)

annars så är det positivt med allt och den här speciella vännen jag prata om har inte pratat om någon annan lur än iphone senaste månaderna tills för några dagar sen då han lekte med min hero! ;)

2. f_bente

f_bente Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

snälla hjälp mig någon! ;)

3. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Detta behöver inte vara ett telefonproblem utan kan vara ett nätproblem. Jag råkar ut för det titt som tätt med min G1:a, men det hände även med min SE P1a tidigare. Oftast inträffar det när jag bytter mellan 3G och 2G för samtalen. Jag har en punkt på vägen hem där detta i princip alltid sker...

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tror det också. Jag har råkat ut för detta ett fåtal gånger under några år med min P1i men hittills aldrig med min Hero...

5. raph

raph Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har råkat ut för det ett antal gånger med min Hero och har dragit slutsatsen att det är när telefonen byter mellan två nät.

6. f_bente

f_bente Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

tummen upp för era kloka inlägg och jag får hoppas att de stämmer, de tråkiga är bara det att jag aldrig har råkat ut för det innan!
    har ändå haft andra telefoner med 3G stöd!

men som sagt, ingen som vet ett program som gör att man kan spela in samtalen?! :)

7. P1an

P1an Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Med vRecorder kan man spela in samtal :)

8. f_bente

f_bente Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

najsnajsnajs! tack för svaret och ska testas så fort jag råkar ut för problemet igen! ;)

9. Kropotkin

Kropotkin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoppas det är okej att jag kapar denna tråd för ett annat spörsmål, som jag har märkt är lite konstigt. Jag kan inte surfa i htc-browsern, eller dolphin heller för den delen när jag har Wifi igång. Jättekonstigt för det går hur bra som helst i bara 3G. Någon som vet hur detta kan lösas?

Mvh

10. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Testa med att ta bort proxy-server inställningarna i din APN, det verkar vara en liten bugg så att den inställningen ligger kvar även fast man byter till wifi. Finns mer om detta på forumet.

11. f_bente

f_bente Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

det var verkligen att kapa tråden! :P var ju inte en bokstav eller siffra rätt ang det jag frågade om!
    men vRecordet fungerade inte så bra som ja ville, någon som har förslag på annat program som spelar in röstsamtal? från båda parterna?! :)

12. Grevenon

Grevenon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som svar till den ursprungliga frågan. Om någon är intresserad.

Ja jag har vart med om samma sak. Eller rättare sagt min kompis har vart med om samma sak när han pratat med mig. Han hade svårt att höra vad jag sa för att jag lät som en robot. Vi la på och han ringde upp mig och det lät lite bättre först, men sen började samma sak igen. Då kom jag på att jag hade eBuddy igång i bakgrunden. Så under samtalets gång stängde jag ner eBuddy och problemet försvann omedelbart. Nu finns det inget som säger att det är eBuddys fel men det kan lösa problemet. Båda använde en Hero.

13. nitram86

nitram86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem endast när jag pratar med en kompis som också har en Hero.. Han låter robot-aktig och hos honom låter jag normalt. Detta händer nästan varje gång vi pratar. Har aldrig fått samma effekt när jag pratat med någon annan. Känns som det är ett problem i Hero.. Tror dock inte han har ebuddy installerat.