Testmobil/platta

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Arne Anka, 9 februari 2015.

1. Arne Anka

Arne Anka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hej

vi ha ett utvecklingsprojekt som skall leverera en produkt som skall fungera på mobila enheter.
    Vi har krav på oss att verifiera att det fungerar på bl a olika versioner av Android 4.x upp till 5.x.

Då vi givetvis kör med snäv budget kan jag alltså inte gå ut och köpa en drös enheter och inte heller dyrare modeller. Tur i oturen är att det är inte hårda krav på hur det ser ut - på de delar vi levererar. Faktum är att liten skärm (liten i androidvärlden, dvs 4 tum) är en fördel.

Min tanke är att skaffa t ex Samsung Galaxy S4 och via Sammobiles ladda ner gammal firmware och sedan arbeta sig igenom 4.1, 4.2 etc.
    Har någon förslag på lämplig mobil (kravet är att det finns tillgängliga FW helst ner till 4.0 men åtminstone 4.2 och upp till minst 4.4)? edan nämnda är ju S4 men kanske Nexus 5 eller S4 mini?

Och samma sak för surfplatta, finns det någo lämplig kandidat enligt kraven? Galaxy Tab 3 verkar ju bara ha 4.4 , annars verkar den vara OK med tanke på att det är viktigt att få tag på fw-releaser.