Min trackball funkar plötsligt inte åt vänster! Uppåt, neråt och åt höger funkar den, men åt vänster är det inget "knarr" när man snurrar på den... Kan/bör man försöka göra rent kulan? Det känns spontant som att den slirar... haft flottiga fingrar?
eftersom det bara är åt ena hållet den "slirar" så är den nog trasig. Bäst lämna in den där du köpte den, glöm inte att göra in original romen från HTCs hemsida så eventuell rootning försvinner
Weeee... inte min heller... det har den inte gjort på runt 4 månader men så använder jag den inte särskilt mycket... och du beskriver mitt fel med skrämmande precision... alltså tillverkningsfel...
Hej, väcker liv i en gammal tråd Min trackball verkar vara lite trasig/skitig, ibland så drar den åt höger fast jag inte rör den. Om jag tex ska skriva ett sms och markerar adressrutan så hoppar den direkt ner till "send". Jag får rulla lite på kulan för att lösa det hela, ibland mer och ibland mindre. Någon mer med samma problem och vad har ni gjort för att lösa det?
Upptäckte att min inte alls fungerade neråt. Inget knarr. Jag gjorde helt enkelt så att jag var lite brysk och tryckte ned trackballen och körde den åt alla håll och kanter och sen hade den grepp även nedåt igen! Efter ett tag så vart den lite sämre igen men samma behandling funkade. Jag gissar på att det ligger nåt skräp/gegga från skitiga fingrar där nere och stör. Det där med att den lever sitt eget liv tror jag att jag varit med om nån gång, osäker.
Gissar på skit i hålet för kulan. Fattar inte varför de inte pillat dit en optisk sensor istället för att envisas med en kula?! Tänker nog lämna in min snart också. Kan inte scrolla vänster sedan en tid tillbaks.
Ja jag missade ju att uppdatera den här tråden, den fungerade som den skulle nån dag senare. Anledningen till att de inte pillade dit en optisk sensor var väl att ingen kommit på den iden ännu? Finns väl ingen telefon som kom samtidigt som Hero som har optisk sensor? (Den kom väl med Desire?)
eh? det är ju samma idé som en vanlig optisk datormus... så tekniken har väl funnits ett tag... Förmodligen var de för dyra.
Mängder kanske var att ta i, men jag har pillat på några stycken innan, varav en någon Samsung smartphone, kommer inte ihåg namnet. Sen finns det ju som sagt i datormöss och har gjort så några år. En Nokia modell jag kollade på när jag köpte min Hero tror jag hade optisk "kula", har ingen aning om vilken modell bara.
min Hero strulade oxså å slutade fungera åt vissa håll, men startade ja om luren funka den perfekt igen.. kort sagt så bör de vara mjukvarurelaterat..