Ny på Twitter och behöver lite tips på vad man kan göra där och vem man ska följa. Finns ni på Twitter kanske? Följer Swedroid, Google Sverige och Erica Griffin än så länge.
Http://twitter.com/drunksixthgrade Http://twitter.com/TechnoBuffalo Http://twitter.com/viralgranskaren Http://twitter.com/LinusTech Http://twitter.com/theMrMobile Http://twitter.com/evleaks Http://twitter.com/osxdaily Http://twitter.com/pocketnow Http://twitter.com/macrumors Är dom mest relevanta för mig.
Finns ju allt möjligt där.. Alla har typ twitter.. Bästa Twitter klient jag har provat hittills till Android är Fenix dock. Rekommenderas [emoji106]
Förutom att följa sånt som intresserar en så kan jag tipsa om att det går alldeles utmärkt att använda Twitter som en kraftfull nyhetsfeed. Om man är som jag och inte är toppkommentator på Aftonbladet så kan man med funktionen listor lätt komponera ihop, ja just listor, med exempelvis nyhetskällor från de sidor man gillar och sortera efter ämnen osv. Går otroligt snabbt, man får notifikation när det postas något nytt och man slipper nyhetssajternas odugliga appar. Annars är Twitter sjukt straight forward. Lätt att komma igång, lätt att använda, inte överdrivet komplicerat och kräver massor med info. Bilder, videos, gifs, vines, Periscope gilla och reblogga.