Nån som vet om det går att updatera med nån av dom nya om jag köpt telefonen på dustin.se? Har ett teliakort i telefonen.
Går det att köra Telias eller comviqs uppdatering på en telefon som är köpt från en icke operatörsbutik som t.ex dusin? Om det går, får man med massa skit från operatören eller kommer jag inte märka någon skillnad? För övrigt så ringer jag med Tele2.
Verkar som om "ni" får lägga in en egen 2.2,icke officiell,konstigt tycker jag,man har ju trots allt köpt den i en fysisk butik...kostnad som kostnad!
Frågan är om det verkligen är en nackdel att "bli tvungen" att köra en custom rom, självfallet vore det säkert trevligt att ha valet att göra vilket som, men själv så ser jag det utvecklarcommunity som finns bakom blade som en stor fördel.
Jag ser det som en nackdel, det är stört att zte bara ger support till sina operatörssålda telefoner. Sedan ville jag använda deras program för jag är rädd att sabba mobilen, det finns ju så ofantligt många guider och roms, så jag vet inte ens vad eller hur jag ska göra för att få det rätt.
jag är likadant. Jag är rädd för att sabba min ZTE som fungerar nu med 2.1, jag hoppas att nån genius ska kanske fixa en uppdatering som ska funka med alla blade och inte bara de som är operaötlåsta.