Fråga: Updaterings hjälp!

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av nestergaard, 11 april 2013.

1. nestergaard

nestergaard Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!
    Detta är min första post här, men jag har hängt här ett tag :)

Nu ligger det till så att jag är totalt grön när det gäller android telefoner. Jag har tidigare ägt iPhones, men har gett upp dessa överpris telefoner.
    Så jag köpte mig precis en begagnad Galaxy Note.
    Känner mig sjukt nöjd än så länge, grym skillnad mot iPhone och då bara positivt.

Men efter ha kikat runt lite här och på andra ställen så finns det ju nyare programvara än den som jag har på luren nu. 4.0.4
    Så det hade ju vart kalas att uppdatera programvaran. Men hur mycket jag än har letat och kollat runt så förstår jag inte hur i hela världen jag ska gå tillväga.

Är det någon vänlig själ som skulle vilja förklara för en nyfrälst androidbroder hur man ska gå till väga för att uppdatera min lur :)

2. mlk

mlk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vill du uppdatera din telefon på officiellt sätt så laddar du hem "kies" vilket är samsungs eget program för att föra över filer, uppdatera telefoner m.m. (kan du lätt skaffa med simpel google sökning) Sen sätter du ihop telefonen din med datorn och öppnar kies och låter den jobba. Beroende på vilket land din telefon har sin mjukvara från så kommer du få hem senaste versionen. Vissa delar av världen har inte fått 4.1 än så då är det bara testa typ en gång i veckan eller så och vara nöjd med 4.0.4 :)

Vill du prompt ha 4.1 och den inte finns tillgänglig får du roota och fixa in den på den vägen det får du dock ta i sitt rätta forum.

3. nestergaard

nestergaard Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

""Ursprungligen postat av Loxus Visa inlägg
    För Windows:

Se till att ha drivrutiner för din telefon installerade på datorn (följer med Kies, exempelvis, kan vara bra att se till att ha anslutit telefonen med det installerat).

Ladda ner Android-versionen. -> http://infinity-minecraft.no-ip.org/...OXALSZ_DBT.zip eller http://d-h.st/Hrt

Ladda ner PC Odin. -> http://forum.xda-developers.com/atta...7&d=1339495110
    Packa upp till valfri plats

Stäng av telefonen. Håll inne knappen för att sänka volymen, homeknappen och powerknappen för att starta telefonen i download-läge. (Tryck på knappen som står för att komma vidare)

Se till att ha Kies avstängt.
    Starta PC Odin.
    Koppla in telefonen i datorn. Det borde stå Added eller liknande i Odin.

I PC Odin, klicka på PDA och leta fram filen du laddade ned ovan (android-filen).
    (Se till att kryssrutorna Auto reboot och F. Reset time är iklickade, inget annat ska vara iklickat i option-rutan).

Sen är det bara att klicka på Start.
    Telefonen bör nu starta om efter en stund och då är det färdigt.""

Körde med denna metod. Funkade utmärkt :)