uppdatering telefon

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av MRi, 7 februari 2010.

1. MRi

MRi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Har försökt uppdatera min SPICA mha PC studio utan att lyckas då jag vill kunna synka outlook. Kör Win 7 och har installerat PC studion i Vista SP2 läge vilket gick bra. Dock så hittar inte PC studio min "telefon" utan bara minneskortet(Composite(F:) på telefonen.
    När jag försöker uppdatera telefonen så hittar den inte telefonen.
    Hjälp!

2. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Om du inte redan visste om det så för att Studion skall hitta telefonen måste du ha telefonen inställd på USB-felsökningsläge som du hittar under inställningar, program, utveckling.
    Sen måste du ha installerat UBS-drivarna också. Sen om man har tur så hittar programmet telefonen.

Jag lyckas däremot inte uppdatera min telefon då programmet säger att det inte finns någon fil att ladda hem, men det är en annan sak...

/qsecofr

Last edited: 7 februari 2010
  3. MRi

MRi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Känner igen det

Har haft detta läge inställt men datorn hittar ändå inte telefonen. Vad är det för USB drivrutiner du har?
    På en annan dator jag har så Windows XP SP2 - på den hittar PC Stuido telefonen men jag har samma problem som du vid uppdatering - den hittar ingen fil. Jag mailade support - prova med en annan dator eller vänta några dagar var deras svar - men det har inte hjälpt.

4. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag använde de som var med på skivan, jag har samma problem med att den inte hittar fil. Jag har win7, och har testat med två datorer med Win7 och en med 2000.

Skall försöka få tag i en med XP och testa i veckan.

/qsecofr