Har en SGS2 införskaffad i höstas. Jag är nöjd med den, förutom en sak, batteriet. Det är uselt. Och då menar jag inte att det inte räcker i flera dagar, utan snarare att det inte ens räcker en dag. Då har jag ändå ljusstyrkan på lägsta, avstängt Wifi samt blåtand, stoppat synkningen av samtliga konton osv. Trots det sugs batteriet ut direkt. Det kan ha sjunkit 20% från det att jag tar ur laddaren på morgonen tills det att jag kommer fram till skolan. Resan dit tar ungefär en halvtimme och då har jag telefonen i fickan hela tiden.
Någonting är inte rätt. Jag blir helt paff när jag hör att SGS2 har bättre batteritid än de liknande telefonerna, mina klasskamraters iPhones har ju grymt mycket bättre batteritid än mig. Även en bekant med SGS2 har bra mycket bättre batteritid än mig, och då använder han sig av högsta möjliga ljusstyrka.
Vad ska jag göra för att få bra batteritid? Är det fler som har samma problem? Vill helst slippa roota telefonen. Tack på förhand!
Edit: Kan även tillägga att jag har fabriksåterställt telefonen utan någon förändring.
Last edited: 2 april 2012