Valvånda.

Diskussion i 'Desire HD' startad av kronblom, 28 november 2010.

1. Glenn

Glenn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det gör ont i mitt hjärta men jag kommer oxå gå över till iphone.
    Pga att det finns så mycket bättre appar.

2. kronblom

kronblom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

WOHOO!! :teeth:

Nu har jag äntligen en DHD i min hand!

Jag har snurrat runt några telia butiker ett par dagar då mitt nuvarande abonnemang är hos de. Visserligen obundet, men tänkte att deras spotifykampanj vore nice att haka på.

Så idag efter ett besök hos en teliabutik som inte hade en aning om när de skulle få in några, och om de ens skulle få in fler än 2-3 st, gick jag bokstavligen runt hörnet och in hos Telenor. Tänkte kolla om de hade bättre koll på sina leveranser. Säljaren gick iväg för att kolla och när hon kom tillbaka trodde jag inte mina ögon. Hon hade en DHD i handen, de hade precis fått in 2 st. Självklart var min första kommentar, "Just det, det är den jag vill ha, men jag antar att de är alla uppbokade?"
    "Nädå bara en är bokad, du kan ta den andra."

Nu sitter jag med en DHD via telenor (Tfnnummer portning väntar!) och ingen spotify...men, men...jag är rätt nöjd ändå. :)

Har hört att Telenors täckning kan vara sådär. Stämmer det? Visserligen självplågeri att fråga detta EFTER att ha skrivit slavkontrakt en bra tid framöver...men vore intressant att höra ändå. :)

3. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Grattis, måste kännas bra att äntligen ha den ;)

Jag har använt Telenor i flera år och kan inte påstå att jag har haft några problem med täckningen, även när jag varit utanför städerna.

4. PCA

PCA Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är i samma frågeställning som kronblom. Funderar mellan ifånen och DHD. Eftersom jag inte haft nån smartphone tidigare(har en SE K800i nu) så kanske det "enklaste" valet är en Iphone, för det som att det är en del "jobb" med att ställa in en Androidlur, medan Iphonen är mer bara att kör direkt ur lådan.
    Sen verkar kameran vara betydligt bättre på Iphonen vilket i mitt fall spelar in som ett +.
    Utseendemässigt och känslomässigt så vill jag ha en DHD, men hjärnan säger Iphone.
    Nån som kan övertyga min hjärna här så kom loss:)
    //Patrick

5. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det är ju inte så att du MÅSTE pilla en massa för att kunna använda en DHD. Däremot så KAN du pilla en massa med utseende, teman, widgets etc. så att det kommer ta ett tag innan du känner att du har temat den som du vill ha den.

Om du vill så går det alldeles utmärkt att köra den direkt ur lådan också. Men det är bara inte lika kul ;)

6. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

En rätt bra förklaring :) Det är helt enkelt så att många pillar med sina androidmobiler här på forumet för att det är så förbannat roligt ;)

7. Moonshine Fox

Moonshine Fox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det var jäkligt bra sagt, måste jag säga.

Själv har jag haft min sedan Phonehouse släppte dem och de enda sakerna jag kan klaga på är att browsern är lite petig vad gäller långa tryck för att öppna i nytt fönster och markering.

Batteritiden är att jämföra med tidigare telefoner. Vid smart användande räcker den ett par dagar, vid misshandel så är den slut på 6 timmar. Inget konstigt.

Kort sagt är det en fantastisk upplevelse att använda den. Ser ingen som helst anledning att välja iPhone över denna. DHD ger dig möjlighet att leka om du vill, men en solid och kraftfull telefon om du "bara" är användare.

Vad gäller appstore/market förstår jag inte vad folk gnäller på. Det finns riktigt gott om bra apps i Market, många fler än jag någonsin kommer behöva.

Last edited: 1 december 2010
  8. kyllojyr

kyllojyr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har gått från SE P1 till DHD och har inte behövt pilla. Satte in sim kort, laddade och uppgraderade med senaste releasen av HTC sens/Android vilket var simpelt. Sen har det bara rullat på.

Glömde skriva att jag var i valet mellan IPhone4 och DHD. Jag valde DHD pga. Friheten med Android och är supernöjd!

Sent from my Desire HD using Tapatalk

9. Oshcar

Oshcar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Känns som att dhd och Android har längre glädje i sig. Båda är nog roliga lut of the box men är du tröttnat på iPhone och begränsningarna så lever dhd vidare.

10. PCA

PCA Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nån som vet hur DHD funkar i Telias "jobbmobilväxel"? Kommer att ha den som jobbmobil och bör kunna koppla vidare samtal till mina kollegor. En polare har en SE X10 och han kan inte koppla, har det med Android att göra? Det funkar att Koppla med Iphone.