Vilket abonemang?

Diskussion i 'Wildfire' startad av Dookie, 16 augusti 2010.

1. Dookie

Dookie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Imorrn ska jag köpa Wildfire men jag som är helt off med allt vad mobiler heter egentligen skulle behöva lite hjälp.
    Abonemang, tanken är att phonen ska användas till det vanliga dvs. ringa, sms´a, surfa. Dock vet jag ju inte vilket abonemang man ska ta och vilket som är bäst?
    Eftersom jag är gymnasieelev så kan jag tänka mig att lägga max 250kr på abonemang/telefon månad.

Någon som har tips? :)

2. forsba

forsba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag rekommenderar Tele2 Comviq Kompis sen lägger du till ett pluspaket nämligen mobilsurf. Jag har Medium som kostar 69 kr i månaden "fri surf med hastigheter upp till 6 Mbit/s (efter 1 GB/mån begränsas hastigheten till 64 Kbit/s).
    För dig som surfar lite mer, mejlar, streamar video och musik."

http://www.tele2.se/mobilabonnemang/kompis.html

3. LimpanS

LimpanS Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det bästa måste vara Halebops.. Du betalar 1700kr för mobilen och sen har du fri surf (3gb månaden), fria sms och ringer jäkligt billigt för 149kr månaden (59kr året ut).

4. blipper

blipper Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Täckningen kanske inte passar alla, men Tre har Wildfire för exakt 0kr utan uppläggningsavgift på sitt 199kr/månad (ring/smsa/köp tjänster för allt) vid 24mån bindning. Surftjänsten köper du in i detta för 49/89/149kr per månad.

På papper tycker jag det ser lockande ut.

5. LimpanS

LimpanS Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker du..? Minsta totalkostnaden med bästa surftjänsten hamnar på över 8,000kr.

6. blipper

blipper Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, 4776kr... (199*24) Bästa surftjänsten lämnar visserligen bara 50kr/mån kvar att ringa för (man kan som sagt köpa tjänster för månadsbeloppet) men 10Mbit och 10GB/mån är också tämligen ointressant om jag ser till mina egna behov.

Jag kör surf bas som är 49kr/mån, 384Kbit max och 1GB trafik.
    Det lämnar 150kr att ringa för och fortfarande ingen kostnad för mobilen.

Tyngsta trafiken lär bli att synka ner låtar från Spotify som jag lika gärna kan göra hemma över WiFi, men det där är ju så klart individuellt. :)