Jag sökte runt lite men hittade inte det jag söker!
Många beskriver webkamera som att de vill använda telefonen till att se andra kameror eller att använda själva kameran i mobilen som sedan kopplas via USB till en PC!
Jag vill använda en mobil till att övervaka, gärna konfigurerbart, med både ljud och bild men främst bild. Finns WiFi tillgängligt så kanske man vill streama ut bilden, ljudet eller videon via WiFi men annars så tänker jag mig använda mobilnätet för detta! Alltså inte involvera andra enheter som t.ex. en PC. Att man sedan använder en PC eller en annan telefon för att ta del av det "övervakade" är en annan sak.
Antingen att appen kan svara på mail t.ex autoreply på mail som samtidigt bifogar en bild tillbaka när man skickar ett mail till ett konto som är kopplat till telefonen. Alternativt stream ut kontinuerligt med valbar frekvens, en bild i sekunden, timmen eller dygn. Eller för all del video!
Någon som stött på en sådan app. eller har något tips på hur man kan göra mottages tacksamt! Behöver inte vara en app som löser allt men som kan lösa en del i alla fall är också av intresse!
Problemet uppdagades för mig när jag skulle vara husvakt åt en kompis som har problem med värmesystemet! Nu får jag sitta och åka dit bara för att se på en termometer...
Last edited: 8 februari 2012