Köpte nyligen en från comviqs facebook-butik (899 kr). Men har haft trubbel med wifi nästan hela tiden. Har installerat Blade wifi fix och även wifi fixer utan framgång. Det är en Gen 2 med Froyo. Letat lite på forumet utan framgång. Hjälp?
Var någon som hade problem med sitt wifi här för inte så länge sen, kommer inte ihåg exakt vilka problem han hade, men han kom fram till att WEP-skyddet på routern var det som orsakade det. Spekulerar bara hej vilt, finns säkert ett antal troligare anledningar, men kanske kan vara värt att undersöka. För övrigt finns det ju all anledning att byta iaf, om det nu skulle va så att du använder dig av det.
Kan vara värt att testa, när jag körde på Green CM7 så hade jag också problem med mitt nätverk som var skyddat med WPA2-PSK, bytte dock till WEP, då funkade det finfint.
Har själv inte haft några problem med WPA2 som jag kör på min router men det kanske varierar från router till router, vet inte om du är medveten om det men WEP är ur säkerhetssynpunkt inte någon höjdare.
Köpte också en via FB. Hade också problem med wifi, alldeles för dålig wifi-mottagning. Fungerade knappt när man stod framför routern. Reklamerade och fick maila 3 e-mailadresser och Comviq tog hela 5 arbetsdagar + 2 helgdagar på sig att svara. Fraktlappen tog flera dagar att komma eftersom att den fick åka runt i postens företagsbil utan utdelningsförsök, då de skickade den som företagspaket till privatperson. Enligt posten fick Comviq telefonen igår och jag väntar fortfarande på ett svar ifrån Comviq. Undrar om de klarar av att skicka ut en ny telefon så att jag får den innan helgen? Kom ihåg att du måste reklamera direkt om du vill ha en ny telefon, hör du av dig senare kommer de att försöka reparera den istället. Om du har bra mottagning så är det inte detta fel du har. Denna hade noll i mottagning när min Iphone hade full mottagning.
jag har också wifi problem med ginger stir fry b11, jag blir hela tiden frånkopplad från mitt nätverk och jag måste starta om routern så det fungerar igen. någon som har upplevt samma sak? fix? jag kör med wpa2 skydd men tror inte det spelar någon roll faktiskt, har även bytt och testat flera olika kanaler men upplever samma problem.
GSF B14 och wpa2 här och aldrig haft bekymmer med uppkopplingen trots att min router står ca 15m bort och alltid minst 1 stängd dörr imellan. Samma bekymmer fria flyt även när jag satt på 2.1 och 2.2 Aldrig använt mig av några Wifi fixar heller, kanske haft tur. Och detta gäller för alla 3 Blades som finns i hushållet. Kanske dax för en uppdatering papinho? Testa den vägen!?
Huh. Kör det visst med WPA. Verkar fungera med WPA2. Fast nu fick jag andra problem istället, men det har inget med telefonen att göra.... ^^