Roadmap
Bara så du vet, Tegra 2 presenterades officiellt i januari 2010, typ den 8:e, för ett drygt år sedan, på förra CES.
Sen tog det alltså 13 månader innan någon telefon fanns att köpa, från att processorn presenterades officiellt.
http://www.pcworld.com/article/186369/nvidia_unveils_tegra_2_targets_android_tablets.html
Nu säger inte jag att Tegra 2 3D kommer dröja lika länge, eftersom jag ser den, och kanske även quad core-varianten, som en enklare uppgradering av Cortex A9, men det låter knasigt att tro att att X2 är old news.
Däremot låter det ju smart att vänta på MWC, det ser ju ändå inte ut som att telefonen kommer finnas för leverans i Sverige innan MWC.
Själv låter jag alltså förbokningen ligga kvar, och om något mirakel inträffar på MWC så är det ju bara att släppa förbokningen. Mirakel har dock aldrig tidigare inträffat.
Pris
Och dyr? En femhundring mer än Desire HD och Galaxy S tycker inte jag är dyrt. Du får bättre kamera på båda sidorna, möjlighet att spela in i 1080p, HDMI-mirroring, hårdvaruaccelererad videouppspelning i 1080p och Tegra 2 för den femhundringen, och det är lanseringspriset. Som för övrigt ligger en femhundring UNDER de två telefonernas lanseringspris.
Last edited: 25 januari 2011