DanielÖ's Recent Activity

1. DanielÖ gillade cobbes inlägg i ämnet Home assistant - alternativ.

Kommit fram till att jag får nöja mig med Google home och kanske senare smartthings när jag byggt ut mitt Samsung ecosystem.

8 jan 2026 kl 10:08
  2. DanielÖ gillade bernards inlägg i ämnet Diskussion: Den stora NAS-tråden - tråden för NAS, mediaserver och dylikt.

Har bestämt mig för att låta NAS:en få fungera som HTPC/spelkonsol också (står i garderoben bredvid min Samsung OneConnect-box), så...

7 jan 2026 kl 14:36
  3. DanielÖ svarade på ämnet Home assistant - alternativ.

Det skulle väl vara Homey då skulle jag påstå. Har inte testat det själv då jag kör all-in Home Assistant men det är det enda alternativ...

7 jan 2026 kl 10:55
  4. DanielÖ gillade wmbs inlägg i ämnet Amazon-Fyndtipstrådens förfall.

Exakt. Skrev det i den tråden för lääääänge sedan. Ta bort tråden helt. Om det är teknik, kan det tipsas i, hör och häpna, fyndtipstråden!

6 jan 2026 kl 15:08
  5. DanielÖ svarade på ämnet Amazon-Fyndtipstrådens förfall.

Jag förväntar mig tekniktips på ett sånt här forum, inte tårtunderlägg eller liknande.

6 jan 2026 kl 07:24
  6. DanielÖ gillade 220volts inlägg i ämnet Amazon-Fyndtipstrådens förfall.

Haha! Har inte varit inne i den tråden på evigheter, men vad i hela helvete tjänar den för syfte på forat? Är det enbart för att den...

5 jan 2026 kl 16:55
  7. DanielÖ gillade bernards inlägg i ämnet Amazon-Fyndtipstrådens förfall.

Pausade tråden medan vi förbättrar reglerna. Förslag på nya regler: Inga "botinlägg" är tillåtna i tråden Fyndtipsen måste ha en viss...

5 jan 2026 kl 16:55
  8. DanielÖ gillade Kents inlägg i ämnet Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden.

@JohnnyMann @Onkel Koks Skapade en tråd ang. spamproblematiken: Amazon-Fyndtipstrådens förfall

5 jan 2026 kl 07:43
  9. DanielÖ gillade Buzzs inlägg i ämnet Amazon-Fyndtipstrådens förfall.

Vad jag förstår är det förbjudet med affilite-länkar och rapporterar någon så tas det bort.

4 jan 2026 kl 16:24
  10. DanielÖ gillade Kents inlägg i ämnet Amazon-Fyndtipstrådens förfall.

Tycker det är alldeles för många tråkiga "bot"-inlägg i tipstråden. Är det verkligen så intressant med O-ringar till nån skruvdragare...

4 jan 2026 kl 15:02
  11. DanielÖ svarade på ämnet Amazon-Fyndtipstrådens förfall.

Jag är med dig och tycker den blivit fullständigt skräp pga. dessa spammare. Bästa vore att hålla den till åtminstone teknik-relaterat,...

4 jan 2026 kl 15:02
  12. DanielÖ gillade jnssons inlägg i ämnet Home Assistant / Hassio.

För oss som har en "dum" / icke smart tvättmaskin släpptes det en integration via HACS runt jul som heter HA_Washdata...

4 jan 2026 kl 15:00
  13. DanielÖ svarade på ämnet Sandlådan 35.0/First Aid Kit prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden.

Kul grej med Tradera och deras "Trygga affärer" där pengarna för varan förblir låsta tills köparen mottagit och bekräftat att varan ser...

3 jan 2026 kl 20:19
  14. DanielÖ gillade keysers inlägg i ämnet Sandlådan 35.0/First Aid Kit prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden.

Det är ju inte världens bästa kamerasensor, men den gör sitt jobb och fotar djur som kommer i närheten. :) [ATTACH]

20260103_153523-COLLAGE.jpg 3 jan 2026 kl 20:15
  15. DanielÖ svarade på ämnet Avslutad: iPhone 16 Pro Max.

Telefon köpt via Swappie, låser tråden.

3 jan 2026 kl 10:12