Separera namn med ett kommatecken.
Borde funka bra då Tele2 & Telenor lirar samma 4G.
hade också problem med s-off i 1.56.... Körde samma saker i luren som dig minus kerneln (som inte sätter käppar i hjulet) Hade vidunderliga...
Har kört den guiden, funkade fint. Kör dock nu OmniRom official nightleys. Sent from my One using Tapatalk
Denna nyhet är lite "old", Men ni som önskar ICS, kan även ta hem den härifrån: http://download.teamskyfire.com/index.php/gt-i9210t
Ja, det gör jag snart också...den verkar sjukt nice :-)
Tänkte bara filka in med att jag kör CM10 från 10/10 med Dreamkernel 1.7.1 nu. Har inte haft en enda random reboot sedan jag la in detta (1,5...
Provat detta? :-) Inställningar för mobilsurf Namn: Telia online APN: online.telia.se Port: 8080 MCC: 240 MNC: 01...
Japp! det gör jag! då vet jag att alla filer ligger kvar oavsett liksom :-)
Jag kör iför-sig med ett extra SD-kort, kan detta ha med saken att göra?
Låter tyvärr som en total brick är jag rädd för :-/ Får du inget som helst liv i luren på något sätt? Läs här annars (om du faktiskt bootar in i...
Opazo! jag körde genom GooglePlay och tankade rom manager, flasha då med versionen för Samsung Skyrocket.
Jag flashade också in recoveryn via Rom Manager. Körde på modell: Samsung skyrocket. Viöket funkade perfa för mig. Flasha dock inte CWM touch!
[IMG] Här är mitt fungerande koncept. Eftersom ni har samma lur borde det inte vara annorlunda. Jag körde total wipe av allt inkl. dalvik och...
jadå, som opazo sa, prova en annan äldre rom eller flasha dreamkernel.. Det är läskigt med bootloops, men inte kört :-)
Ja! problemet verkar vara något med själva recoveryn, prova updatera den eller byt till en annan (antar att TWRP är utan chans ;-D ) kolla här...
Steg för steg för att blir fri samsungs sega uppdateringsintervall för GT-I9210. 1. Följ denna superba...
Om du provar att plocka batteriet under boot-loopen, låter den vara utan batteri i c:a 30sek och sedan sätter in och startar. loopar den då med?...
Har du provat att formatera cachet för sig samt även formaterat dalvik cache?
Precis som opazo sa tidigare så är TWRP ingen recovery du behöver, utan det går alldeles utmärkt med CWM :-) När du flashar rom:en och Gapps, så...
Den kör multilanguage, d.v.s. både svenska, engelska osv osv. :-)
Saxxar detta ifrån "ICS med fungerande knappar", då ämnet på denna tråd kan vara missvisande med tanke på att JB nu är aktuellt! Good morning...
Passar på att slänga upp en ny tråd som behandlar ämnet JellyBean för SGS2 LTE! :cool: Här finner ni bra länkar till CM10/JellyBean Rom:...
Good morning Andro-lovers! Kan nu bekräfta att en ny CM-10 rom är ute, med nyaste JB-versionen. Change log: - Updated to Android JellyBean 4.1.2...
Samma här, ska precis nu skicka in den senaste Rom:en och kerneln...återkommer.
Tänkte bara uppdatera er som är sugna med att det släppts en ny build av CM10 samt en ny kernel av samma team som gjort de andra JB/CM10 portarna....
Nu kör jag också CWM, du har rätt, mkt stabilare...
Fan vad trist att höra med alarm osv...Men du har iaf CM10. Skönt att höra att CWM, funkade lika bra, då finns det risk att jag också återgår....
Fy fanken vilken smet du hamnat i. Min lur har "fryst" en gång i TWRP, och det var i samband med rensning av cache, fick köra en batteri ur. Jag...
Yes! Glöm inte att köra Gapps också... (Google apps) 1.Superwipe 2.Flasha senaste CM10 från länk i tidigare post. 3.Flasha Gapps (för JB, se...
Uppdaterar med det senaste... körde in senaste uppdateringen av CM10-porten för GT-I9210 med mkt lyckat resultat. De tidigare random reboot...
Hej! Jag har kört CM10/JB i en vecka, dock så är det otroligt instabilt, med random reboots osv. Är det någon av er andra som uppmärksammat...
Guld att du provar runt så kycklingar som jag kan vänta tills guldådern är hittad... Lycka till nu!
Luren är såld....Bytet avslås. trevlig kväll.
Najs! låter grymt, jag har också originalkartong och så vidare till LTE´n Stockholm gäller för mig med. Nu är det upp till Note-mannen :)...
Jag har en LTE, låst till Tele2 dock. men jag är sugen på en Nexus. Kan man göra någon form av trippelbyte? :) Hur är skicket på lurarna? LTE´n...
Hej! Har en ny (1vecka gammal) SGS2 LTE i nyskick låst till Tele2, är besvärad på Touchwiz och kan tänka mig ett byte mote en Galaxy Nexus i bra...
Ja, jag var inne på det också, men det som talar emot är att det fungerar för vissa och andra inte. Kan det ha något med att man inte formaterar...
Tack för guiden! Root-access utan några krångel med knapparna. Luren inköpt via Tele2´s 345kr´s kampanj. Får hoppas på ett vanilla ICS snart då :D
Hmm, blir sjukt ambivalent av detta...avvaktar nog ett tag. Men visst måste problemet ha något att göra med att "Skyrocket" har "home" och...
Hola! Mi Bidrago! :-) [IMG] http://postimage.org/image/ia4jeoign/