Separera namn med ett kommatecken.
64.1.A.0.969 installerat. Påstår sig "uppdaterad till android 13" Det var det nog inte tidigare (eller?...) Ser hur som helst likadant ut vid en...
Jag har råkat ut för det 2 ggr nu. Även efter en uppdatering till 41.1.A.16.20 för några dar sen. Omboot löser då problemet (tills nästa gång,...
Köpte en XZ1c för en vecka sen. Har haft en Z1c sen den kom. Köpte sen en bättre beg Z5c i samband med att batteriet började bli trött, och...
Japp. Verkar ta slut betydligt snabbare än innan jag uppdaterade. Redan efter 12 timmar tycker fånen nu att det är dags att ladda. Inte använt den...
Jo, tyvärr får man tänka på att putsa av linsen om man haft den i fickan utan att fota på ett tag. Lurigt, för det är inte uppenbart så att linsen...
Om du laddar ner en alternativ launcher såsom föreslagna "Go launcher" eller "adw launcher" (som används i cyanogen mod) från market så kan du...
Så här ser min Julklapps active ut. Standard SE launcher (den för nya miniserien verkar riktigt OK tycker jag). Jag har lagt in egen bakgrund och...
.tar är ett arkivformat. Du kan säkert extrahera den med t.ex. WinZip eller WinRar. Står det inte där du hittat den hur man ska installera den? Om...
Jag kör MiniCM7 sen ett par månader tillbaka. Funkar finfint. Först 2.1.1, sen uppdaterat till 2.1.5 för ett par veckor sen. Inga problem av det...
Jag har "grävt ut" vad jag tror är Sync appen ur min dotters SE Neo gräva ut: - använd "adb" från Android SDK - Slå på USB felsökning under...
Vet ej. Du måste i så fall gräva ut en dylik .apk fil och återinstallera efter cyanogen mod. För SyncML finns väl inte på market? Prova i så...
Kör gärna "GParted" från ubuntu linux. Man kan köra ubuntu från en "Live CD" om man inte vill installera. Du behöver kunna stoppa in dit...
Japp, instämmer. Det funkar :cool: Kommer nämligen ihåg att det funkade tidigare i somras med SE standardprogramvara. Har haft samma problem...
Använder du senaste superoneclick (2.1.1)? Jag kommer ihåg att jag hade problem när jag rootade min X10mini för något halvår sen och då behövde...
varför byta kernel (låsa upp bootloader) Smaksak, Ny kernel, åtminstone den enl länken, ger "äkta" wifi hotspot, samt möjlighet att connecta till...
Hej, MiniCM7-2.1.1 funkar jättebra (so far) för mig. Telefonen känns mycket fräshare, och har ju WiFi hotspot. Enda smolket i bägaren var att...
Nej, jag bara följde instruktionen. Dock lät jag köra en backup innan jag blåste på. Men den behövde aldrig läsas tillbaka
Jodå, Jag installerade kies, och den föreslog uppdatering. Flöt på bra. Inga inställningar sabbade. Noterbart är en ny klipp/klistra funktion. Nu...
Hej, Helt plötsligt har min batteritid gått ned till oacceptabelt låga nivåer. 100% -> dags att ladda på ca 9 timmar. Tidigare har batteriet...
Olika SuperOneClick 1.5.5 går olika bra Om-root:ning m.h.a. SuperOneClick hämtad via citerad länk ovan funkade fint för mig efter uppdatering...
Smaksak kanske. SE har inte stöd för skärmrotation i "Meddelanden". Jag kör vidare med HandCent som jag haft sen länge. Lagt den på ett "hörn" i...
Kanske menar du "Battery widget" från geekyouup? http://www.androidzoom.com/android_applications/productivity/battery-widget_flj.html Den kör jag...
Fick just hem sonens nya X8. Försökte roota den såsom X10 mini. Detta går dock inte. SE har täppt igen hålet. ./exploid kommer ur med vanlig...
Ang root. Se guiden överst i forumet. Ta det lite försiktigt med att ta bort appar, det finns sånt som behövs :o. Små fåniga spel går bra att...
Installera "Bluetooth file transfer" från Market (Medevial software) Finns en bra genomgång/manual/whitepaper på...
Har du provat att skapa och synka mot ett konto på sonyericson.com/user ? Man kunde åtminstone gå åt andra hållet, dvs synka sin gamla telefon mot...
Du kan synca med både sonyericsson och Google samtidigt (och oberoende) I mina "inställningar" (ikon) ->"Datasynkronisering" får jag upp:...
Under "Inställningar -> Datasynkronisering" finns "Kontakter" längst ned. Prova denna. Har för mig att det är det som gör susen. (finns även en...
"Sony Ericsson Application settings"->"Epost" - Detta är inställningar för din (SE) mailklient. Har inte med google registreringen att göra. För...
För att komma åt Market (och ladda ned program) så måste ju ha ett google-konto (gmail), som du sedan registrerar med telefonen. Har du inget...
Provade Guide:Hittar du inte en app på market? lösning här Editerade in fingerprint enl denna guide i min build.prop (root krävs)...
Hej, Jag har tidigare köpt "baltic Sea" (Navionics) via emulator. Det dök snällt upp i min market. Av olika skäl har jag lyckats avinstallera...
Om telefonen inte verkar starta, prova först reset. Tror du ska hålla mittknapp+poweknapp inne i 5 sekunder. (Sök på google/manualen) Startar den...
Jag har en Sony Ericsson X10 mini. I den följde det med en 30 dagars "prova på" installation av "Wisepilot". Detta program testade jag, det...
Kolla under Inställningar - om telefonen. Längst ned finns revisionsnummer. Min X10m har 1.0.A.1.38 Jag har uppdaterat den en gång (någon månad...
Kan ju faktiskt vara så att bilstereon inte vill leverera ström i USB porten, bara köra data. Xperian kanske tror att den laddar en stund men sen...
Hej, Har kört lite med "cubed" musikspelare, och tycker den är trevligare än den inbyggda. Förutom ball grafik, så har den "add to queue" Ett...
Jag tycker faktiskt "scandinavian keyboard" funkar ganska bra i stående läge också. Lite fingerfärdig får man vara. Från början var jag mer...
1. För att aktivera (efter att ha enablat under språkod och text), Gör ett långtryck i ett inmatningsfält. Då får man en fråga om vilken...
Någon som vet om det finns release notes någonstans?