Separera namn med ett kommatecken.
USB GPS på Cyanogenmod? Hej! Sedan jag köpte plattan (Kendo M8) för ett år sedan, har jag försökt få den att fungera som sjävständig navigator...
Är det slut på Twk_ rom utvecklingen? Hej! Det ser ut som om utvecklingen avTwk_ romen har stagnerat, hoppas det bara är tillfälligt. :cry: Vad...
Hur kan man göra rw mount på /system ? Jag antar att drivrutinerna är OK. I alla fall kan jag kopiera filer över usb och firmware installern...
adb shell connection? Hej! Något enkelt går fel för mig... jag kommer inte på hur jag får tabletten att synnas som device på windows så att jag...
Har testat Cyanogenmod / Gingerbread en del. Den är tydligt segare än Twk_ och klarara inte alls av Angry Birds eller YouTube. Därtill saknar den...
Tack __rk! Det är bra att få in flera gurun som kan kompilera och utveckla firmwaren! Jag har ännu inte kollat Gingerbreaden, men kanske du...
Tillbaka till twk-007-beta1 Hej! Batteriet på min Kendo M7 hade tömts då den vilat några dagar. Redan då jag installerade...
I väntan på Blåtand och GPS support Hej! Följande stora steg framåt skulle vara att få en firmware version med stöd för Blåtand och senare...
Twk 7 beta 4 - Ugrade fail i check flash data? Hej! Toligen har min platta problem med minnet. Har någon anna råkat ut för detta?...
swap on sdcard using ext3 swapfile or linux swap fs? I now run my tablet using a 128MB swapfile on a ext3 filesystem on the sdcard...just for...
Tomo123, could you please list the commands how you created the second EXT3 partition on your sdcard. You used 256MB swap-file, if I understood...
I agree to 100%...moreover with a "Rolls Roy"-tablet you would never learn anything about Android and bits and pieces really. Now we start to...
I use all the Tomo123 tweaks, and at least it still works OK! I did not compare, but most likely they improve performance and stability. I do...
Thank you for the tweaky settings! I added most of them for testing purposes. At least it still reboots! ;) Could you please add some comments...
OpenVPN fungerar! Efter en del trial & error lyckades jag nu få OpenVPN att fungera. :) o_OVad är OpenVPN??o_O Jo, det är en open source...
Hej! Jag vet att Tornankan har en GPS donqle som kopplas till USB, han importerade en sådan i vintras. kanske för 10-15 sidor sen! Det var...
Ok, ett fysiskt tangentbord har jag nog.... men nu tänkte jag närmast på det virtuella tangentbordet i tabletten. T.ex jämfört med HTC-telefonens...
Finns det något bättre tangentbord? Jag vet att en extern USB-keyboard är det enda vettiga, om man kör terminal på plattan...men alltid har man...
OpenVPN testen Jag har testat en aning, (mera behövs) att få en openvpn tunnel till företagets nätverk. Twk_:s kompilerade tun.ko laddas OK....
Blåtand test Hej! Hittade blåtand donglen... den hänge i en eeepc-900, så jag får uräskta mig att jag skällde :innocent: och skyllde på hunden...
Hej! Tack för tun.ko! Den gick in helt smärtfritt! Jag försöker få up en VPN-tunnel till företagets nätverk (openvpn), närmast för att...
Blåtand GPS projekt Hej! Tack twk_ ! Jag testar inom kort med mina Nokia och Holux GPS donglar... men nu hittar jag inte bluetooth pluggen......
njoo.... Kendon och LL är bra för envisa jävlar som försöker slåss mot systemet... Mitt mål är att få in en GPS på denna billiga burk...i alla...
Angående Navigering / GPS på LL och Kendo Hej! Fint att ni blivit intresserade av GPS på plattan igen! Eftersom jag kör en hel del navigering...
Om du endast ändrade wpa_supplicant.conf Så borde det ju gå att återställa ändringen om du har originalfilen ;) , eller kommer i håg vad du...
GPS på Kendo M7 / LL: en dyr work around som fungerar! Hej! Om du råkar ha en Android telefon som klarara av att dela ut en Mobil WiFi...
Hej! Originalkabeln har hunden ätit upp... :teeth: ... men bra att veta för alla lyckliga, med originalkabeln till hands! På Windows och linux...
Såja nu har jag testat Huawei E220. Resultat: Mobile network säger först "Turning on" "USB mode switching..." syns sedan "Initializing...."...
Hej! A-LINK 3GU (#G turbo USB Modem), fungerar inte. Jag använder TDC som operatör, men det är sekundärt i dethär skedet. Modemets röda led...
Hej! Fint Twk_ att du igen hinner tänka på plattan och operativsystemet igen! Jag tycker absolut, att med operativsystemet skall endast de...
Du kan säkert kopiera innehållet från Titanium Backup foldern på sd-kortet till din dator Appropå Titanium Backup: det lönar sig att du kollar...
Hej! Ja det har varit ganska mycket diskussion om att försöka få stöd för externa "donglar" över den befintliga USB porten: Blåtand GPS (över...
Hej, jag testade också men nix! En web browser som har flash support också på Android 2.1 är Skyfire Jag testade, och den kör flashar ibland,...
Hej! E-Book Reader: Testa Aldiko 1.2.13 e-book reader (finns också 2.0), men 1.2.13 svänger bladen lättare och snyggare (verkar snabbare). Jag...
RockChip rk2818 Hej! År det denhär processorn som vi har? Infon från http://www.rock-chips.com/index.php?do=prod&pid=2 RK2818 Target...
Om Marketen fortfarande strular... ... så kanske mitt inlägg här kan hjälpa någon: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=30320&page=6 (torde...
GPS USB Dongle, Kunde detta fungera? Hej! Det finns flera olika leverantörere av GPS-mottagare med USB port. Behövs det därtill någon android...
Trials & Errors och äntligen fungerar Android Marketen igen Googlade mera, och slutligen fick jag det att fungera så här: Clear cache / data...
Marketen dööd, back in deep shit, skjöt mig själv i foten Hej! Efter att lyckligen fått nästan allt ok, städade jag upp panelerna (touchat...
Marketen fungerar mitt i allt !? Hej! Jag kan inte bli klok på det här!...men efter att jag testade app center och linkades över där, med...