Separera namn med ett kommatecken.
Hej! Vet någon om det är möjligt att använda android-luren som en a2dp mottagare? Jag har en ny tv som endast skickar ut ljud via a2dp och...
Hej! Går det att se programmatiskt om skärmen på en telefon normalt används för portrait eller landscape? De flesta telefoner används normalt...
Hej! Jag försöker uppdatera min kompis HTC Hero till 2.1 Han saknar dock meny-valet "System updates" som ska ligga högst upp under "About...
Lösning Detta trick gjorde att det fungerade fint för mig: MediaStore.Images.Media.insertImage(getContentResolver(), bm, null, null); eller...
Jag hittade precis en release metod till MediaPlayer. Var lite snabb i kanten o skicka detta mess :)
Hej! Jag får följande minnesproblem om jag startar och stoppar olika låtar, skapade av mediaspelaren: 03-18 16:59:15.880:...
Hej! Värt att notera är att programmet inte tar en skärmdump av valfritt program utan bara vad som visas i mitt program. Jag är ganska så säker...
Hej! Jag har gjort en Android app som sparar en dump av skärmen till minneskortet som en png-fil. Detta fungerar bra och bilden syns i valfri...
Shit va grymt, skicka gärna den urlen om du kommer ihåg. Jag fick för mig att systemet blev segare.. finns ju appar som är mindre bra skrivna...
Ja det är konstigt att min telefon dödar clock fast den ligger i exclude-listan. Jag kör Nexus One. Visst behöver man döda appar :) ... annars...
Tjena! Ett problem jag har är att Alarm Clock kan dödas som vilket program som helst. Använder jag tex "Advanced Task Killer" eller "Advanced...
Kanske SR:s eget program kan fixa detta?
Hej! Denna helg snöade jag in mig på att göra en mer specifik app och gillar du Al Fadji så skall denna "Sleep with AlFadji" app fungera på din...
Min förra applikation "Sleep with Swedish Humour" har nu fått ett rejält sidospår. Jag har paketerat in alla Al Fadjis radio-shower i denna...
Hahha... jag blandade ihop OHA och OMA. Det finns en del användningsområden för Download Descriptors. Ett exempel är att du kan få en notis från...
Detta program ska underlätta för användaren (slippa alla menyval) samt kommer ihåg vad man har lyssnat på så att man hela tiden rör sig frammåt...
Android verkar ha blandad support för OMA Download Descriptor. I tex HTC Hero fungerar det fint men i Nexus One, G1 eller Galaxy får man bara...
Aha.. det är standard java sdk plugin för eclipse. Finns inte så många alternativ. Möjligtvis köra NDK :) Källkoden ligger här:...
Hur menar du? Radio-program?
Lugnt! Appen e lite buggig just nu har jag märkt så ska fixa det samtidigt. Jag kastar in ett inlägg här när det är klart! Förhoppningsvis i helgen.
Tackar för infon! Hmm.. möjligtvis har jag råkat använda 2.1 som api istället för 1.5. Appen har tidigare funkat bra med HTC Hero. Jag får ta o...
Den ligger på Android Market och borde vara tillgänlig för Tattoo?
Kul att du gillar iden! Tanken e att man ska kunna välja sin favoritshow o lyssna på den mha rss-api:et. Detta lär komma i nästa version! Jag...
Uppdaterad 1.1 Stor uppdatering!!! Innehåller detta: * Only include humour shows * Better Nexus one support * Error handling, bad...
Hej! Kul att du gillade den. I nästa uppdatering minskar jag tiden :) Bra med en barcode!
Tjena! Vill bara tipsa er om en android-applikation jag gjorde under "Music Hack day". Den är till för er som vill lyssna på något när ni ska...
Hej! Går det att starta Install Managern i en android applikation, förutsatt att man har sparat apk-filen. Jag har försökt genom att starta en...
Hej! Jag har ett antal View:s som jag vill animera mellan. Det finns en Layout som nästan är perfekt, nämligen ViewFlipper. Nackdelen är att...
Tja! Ja det låter väldigt troligt att den går att använda standard Download Managern. Särskilt med tanke på hur android appar är uppbyggda som...
Tja! Tackar! Det fungerar bra! Jag undrar om det går att starta den vanliga Download Managern. Jag ska prova med en intent. /Mvh Johannes
Kan det ha nåt att göra med detta? webview.setDownloadListener(new DownloadListener() { public void onDownloadStart(String arg0, String...
Hej! Jag har integrerat en WebView med min Android applikation. Går jag till en sida med nerladdninsbart innehåll så fungerar inte dessa...
cool!
Hej! Finns det någon möjlighet att enkelt integrera en browser i sin applikation. Ungefär som man lätt kan göra med iphone. Jag lyckas inte...
Ingen fara, det ska fungera i 1.5.
Hej! Det verkar extremt enkelt att få till voice recognition, tex lägga in: Intent intent = new...