Separera namn med ett kommatecken.
[Löst] Som rubriken säger, usb-kontakten på min 10pro börjar blir glapp. Rör man minsta lilla på mobilen under laddning glider kontakten ut någon...
[Löst] Menyn där man kan välja endast laddning eller filöverföring. Den kommer inte upp på min mobil längre. Hur gör man då?
Går det att lägga t ex en excelfil på skrivbordet, eller startskärmen kanske det heter på mobiler.
Hur benämns roten i Internal memory på en OnePlus? Ska ange sökvägen till en viss fil. Har fått ett par förslag som inte verkar funka: sdcard/...
Måste ladda minst ett par gånger varje dag. Förstår inte vad det är som drar så mycket. Några tips? Eller är det bara att återställa och börja om...
Kopplade in frugans mobil i AA, ikonerna hamnar till vänster i displayen, jag vill ha dom i underkant. Kommer inte ihåg hur man gör.
Blev uppringd av en säljare häromdag som ville sälja in den här operatören. Skulle vara speciellt bra för seniorer. Jag ställde lite frågor till...
Jag letar efter en gps-tracker som kan exportera en gpx-fil med tidsstämplar.
Kopplar mobilen till datorn via usb och kopierar bilder från mobilen och försöker klistra in dem i datorn. Får följande felmeddelande: "The...
För ett par år sedan testade jag att lägga in 2FA autentisering till Swedroid via via autentiseringsapp. När jag sedan antingen gjorde en...
Min fru behöver köpa extra utrymme hos Google. När hon ska lägga in sina kortuppgifter för betalningen kommer mitt namn upp istället för hennes....
Efter någon uppdatering kan jag inte längre scanna QR-koder, den lilla fyrkanten man brukade klicka på innan för detta är borta. Någon med tips...
Sedan ett par veckor är det nästan omöjligt att förstora bilder på min 10 pro. Samma sak med t ex kartor i Google maps. Precis som att skärmen har...
Köpte dessa i maj förra året och har varit mycket nöjd med dem tills i början av veckan när höger lur helt plötsligt slutade fungera. Försökte...
Frugan har lyckats aktivera talk back på sin mobil. Hur f-n inaktiverar man det? Det går inte ens att stänga av eller starta om den.
När jag skulle använda Instagram idag ser jag inte några lagrade bilder. Upptäcker att plusset för att göra nytt inlägg plötsligt ligger i mitten...
Kom till Kroatien i eftermiddags, mobilen vill inte koppla upp sig mot mobilnätet här. Varken min oneplus 10 pro eller fruns 8 pro. Har aldrig...
Frugan fick ta över min 8 pro, hennes gamla note 8 sig ur batteriet alldeles för fort. Alla apparna från gamla mobilen blev ominstallerade i...
Google har ändrat på sin Home-app och nu hittar jag inte var man kommer åt att byta namn på en enhet. Har kollat en färsk snutt på youtube där...
Jag har lagt in mitt bankkort och aktiverat det i Google Pay-appen, men det fungerar dåligt. Har lyckats två gånger och misslyckats två gånger på...
Som rubriken säger, jag ansluter mobilen till datorn, ställer in mobilen för filöverföring via usb men mobilen syns inte i datorn. Vad kan man...
Fick nyss hem min nya 10 pro och har följt anvisningarna och kopierat allt från min 8 pro till den nya. Får frågan att ange pin och knappar in den...
Har en Note 8 framför mig där språket är thai och trots en thaispråkig person bredvid mig lyckas vi inte ändra språket till engelska. Engelska och...
Detta började för någon månad sedan. När jag har mina porta-pro wireless på mig och mobilen ringer går samtalet först till lurarna, men det...
Har hjälpt en vän att flytta och speciellt med det tekniska. En fullt fungerand chromecast på gamla stället flyttades och resetades på nya stället...
Har kollat allt jag kan tänka mig, men det kommer ingen ringsignal när någon ringer. Har samma signal på en timer-app, och den funkar som den ska....
Frugan och jag köpte varsin Fossil för ett par månader sedan. Jag minns inte riktigt hur jag kopplade ihop min med mobilen, men dom är iaf...
Idag har jag upptäckt att ett flertal appar har slutat fungera. Dom blinkar till och slocknar sedan. Jag avinstallerar och installerar om apparna,...
Helt grön på smartwatches och vet knappt vad jag kan använda klockan (Fossil 5 gen) till. Hittills har jag hittat följande: Hitta min mobil Timer...
Upptäckte häromdagen att VLC for Android har castfunktion. Testade på en nedladdad film i .mp4-format, men det gick inte bra. När jag tryckte på...
Testade klockan idag under en powerwalk, resultatet blev i miles. Visserligen enkelt att omvandla, men går det inte att ändra till km? Se bilden,...
Som rubriken lyder, jag har alltså lyckats spara ett 40-tal kontakter i telefonminnet istället för googlekontot. Hittar inget bra sätt att...
På alla mobiler jag har haft genom åren har det alltid gått så stänga av rättstavning, senast på en OP 5t. På min 8 pro lyckas jag inte. Har...
Jag laddar alltid mobilen på natten, ca 8 timmar. Hur många watt behöver laddaren vara på för att mobilen ska vara fulladdad på morgonen. Kan...
Köpte ny bil i april, installerade Android auto och Waze utan problem. Nu har jag ny mobil och Waze vill inte funka. AA funkar perfekt och även...
Här köpt ny mobil och försöker komma underfund med hur man får till authenticator. Man ska antingen scanna en qr-kod eller ange en...
Ett problem som dök upp helt plötsligt för ett par veckor sedan. Jag ringer upp ett nummer, mobilen är helt tyst under uppringningen, samtalet...
Som rubriken säger, ni som har uppgraderat från op 6 till 8 pro, inte kan väl kameran vara sämre? Har läst lite kritik mot kameran i 8 pro, men...
Hur gör man? Ska man söka adressen via mobilen och sen koppla in mobilen i bilen?
Själv tar jag alltid bilder i liggande format och försöker övertygar hustrun om att det är det rätta. När hon försöker fota i liggande och lägga...