Separera namn med ett kommatecken.
Jag hoppas att Telia köper frekvenserna. Nätet är fortfarande Net1 som äger, men förlorar de tillståndet så får de nog sälja sina basstationer...
Har du en mobil som klarar 450 Mhz då ?
Vart går gränsen för vad som Vimla anser som missbruk ?
Fast man måste vara kund hos Telia för att kunna skaffa Play+. Jag har valt Play+ med kanalpaket "blandat" + C More Standard, det har jag valt...
Möjligheten finns faktiskt i vissa fibernät. [IMG]
Nej, det vet jag också. Man måste ha mobiltelefoni & fast bredband + tv-paket stor, då bjussar de på HBO. Jag har inte TV-paket Stor, de kanaler...
Erbjudandet med ett gratis mobilt bredband är ju inget nytt, och har man tv-paket Stor så får man HBO gratis... bör istället ha varit ett valfritt...
Testa & kör parallellt en månad innan du gör dig av med fibern ?
Ja, får inte 4G+ speciellt ofta hos Tele2. Med Telia har jag det betydligt oftare, och betydligt högre hastighet. Tele2 unlimited är lite för...
Går tungt i centrala Gävle. Galaxy S8 Plus.[IMG]
Det finns fortfarande. Haken är väl att det måste finnas en ledig plats i masten du ska anslutas till, oftast är det fullt men då beställer man...
Kunde du testa Tele2 med extern antenn ? Vilken hastighet man får med Net1 är lite av ett lotteri. Jag använder dem dock väldigt sällan numera.
Brukar bara köpa USB laddsladdar från Belkin på Ica Maxi, men köpte nu idag på Clas Ohlson och den fungerar bra....
Jo, räckvidden på 1800 är ganska bra faktiskt, sånt är ju lätt att kolla om man vet vart masten finns och har telefon / modem som går att låsa på...
Då kan man ju fråga sig varför Telia satsade på ett 3G 900 nät och inte ett 4G 900, men litar på att dem har full koll, kanske på grund av att 800...
Någon som vet nått pm SUNAB, om det ska släckas ned och använda frekvenserna till 4G istället ? Vad skulle då hända, frekvensen ägs väl av Tele2,...
Ja, de skulle ju kunna bygga ett eget 3G 900 ihop med Telenor, för vad är vitsen med 4G 900 & 4G 800 parallellt när 4G+ iaf inte används, då är...
Kan Tele2 ha köpt / hyrt in sig på Telias egna 3G nät ? Alltså Telias 3G 900 Mhz ?
Ja, det är ett rent lotto med kapaciteten hos Tele2 iaf (kanske även Telenor har kapacitetsbrist?). Hemma i Gävle så går det ganska tungt, medans...
Befinner mig just nu ute i skogen utanför Sundsvall, flera mil från större vägar och här fungerar bara Telia & N4M, 3 har ingen täckning alls, den...
Jag köpte för någon vecka sen, en helt ny Galaxy S7 edge. Därför att jag gillar mobilen så pass mkt, grymt bra fingeravtrycksläsare & bra placerad...
4G är ju överlägset 3G om det finns bra kapacitet, se bara på de mätresultat jag får med Telia på 4G då 3G aldrig kan komma upp i de...
Vilken enhet har du som kan låsa på olika band ?
Plats: Gävle Centralstation, inomhus. Lur: Galaxy S8 Plus. Operatör: Tele2 (unlimited). [IMG]
Plats: Gävle Centralstation, inomhus. Lur: Galaxy S7 edge. Operatör: Telia. [IMG]
Hur är täckningen mellan operatörerna då ? 3 har väl bara 3GIS täckning i Umeå ? Troligen finns det fler som har Telenor än 3 där uppe på grund...
Ska öppna mitt Tele2 unlimited idag, har varit pausat i någon månad, dåligt med information på hemsidan om hur man aktiverar, likaså går det inte...
Har mina knep :-)
Om det är en mast ute i skogen så står det oftast på containrarna intill masten vilka nätbolag det är, finns även andra sätt att se. Denna mast...
"Masten" på den förra bilden är en "Monopole", en stolpe kan man säga. Hur många radiolänkar det finns beror på olika saker, som hur många...
Radiolänken är den runda, vita. [IMG]
Såg ju radiolänken. Sedan hade jag fel, radiolänken går ej till Sätra vattentorn, utan till en 3GIS mast lite längre bort som 3 har som länkhopp...
3's nya mast vid Scandic Gävle Västra. Troligen var det väl fullt i Telias mast på andra sidan hotellet, & troligen dög väl inte hotellets 7...
Tack.
Jo, fast nu var det ju WiFi-samtal... [emoji6] Äsch, ska iaf inte byta ut Telia, är mer utanför stan än i den, då är Telia bäst för mig. Att jag...
Perfekt. Min S8+ är köpt hos Telia.
Måste mobilen vara låst till 3 för att få WiFi-samtal ? Har något erbjudande på 3-abonnemang via facket iaf.
Som hela 3's 4G nät då [emoji16]
Plats: Stortorget, Hamntorget & Fängelset i Gävle. Lur: Galaxy S7 edge. Operatör: Telia. Stortorget: [IMG] Hamntorget: [IMG] Utanför fängelset:...
Plats: Stortorget, Hamntorget & Fängelset i Gävle. Lur: Galaxy S8 Plus. Operatör: hallon. Stortorget: [IMG] Hamntorget: [IMG] Utanför...