Separera namn med ett kommatecken.
Hade vännen felanmält hos kundservice då eller har smset gått ut till alla som var utomlands under perioden?
Bredbandskollen drar den mängden data om det är snabb hastighet i nätet. Ju snabbare nät ju mer data går åt så 85mb är inte ovanligt för en mätning.
Nä allt gick bra. Gick bara till närmaste Pressbyrån och köpte ett kort kontant. Bra och lätt!
Hej! Hur är det med kontantkort nu, kan man få sådana anonymt? Jag vill kunna ha ett nummer som inte går att knyta till mig. så jag kan ju inte...
Och klarar det mobila bredbandet 4g+? (Carrier aggregation)
Kan du få någon annan med annan operatör att testa på samma plats med samma nät? Intressant om någon operatör begränsar hastigheten utomlands....
Tur att EU bygger ett eget sattelitsystem. Saker man inte ens tänker på är beroende av positionering uppenbarligen! Men ni som är insatta kan tre...
Du har troligen en månads uppsägningstid. Så vad du gör för att få det så smidigt som möjligt är att så fort bindningstiden är slut byter du till...
Jag har bara sett det bandet i Göteborg och Stockholm (inte kollat i Malmö) Tidigt saknades kanske stöd hos hårdvara för det bandet men nu för...
Jag fick ångest i tisdags. Skulle bars ut med syrran och hennes unge så jag startar parkeringen vid en lekplats med mobilen och så ger vi oss ut....
Ja vem som helst kan använda Kundkraft--länken och det går alldeles utmärkt att portera i efterhand. (Men som vanligt måste ju du äga det numret...
Roligt att tom få läsa vilka frekvenser de bygger ut med i de senare inläggen. Men är det någon insatt som vet vad Tres plan för 1800-bandet är?...
Jag har fått betala en månadsavgift på 10,66 för 1 juli. Inget i övrigt denna månad (beror väl på det här väldigt plötsliga och ofrivilliga bytet....
Säljare i Tres butiker kan inte ge någon rabatt på abonnemang med hårdvara. Ofta finns bättre erbjudanden på hemsidan och de bästa finns hos...
Nu dröjer det ytterligare ett tag innan jag går över till Hallon för Vimla har försämrat abonnemangen ytterligare men innan dess så har jag fått...
Distansköplagen gäller ju vid oförändrad produkt så inte säkert du kan hävda den om du brutit ur simkort och börjat använda det. Så du måste nog...
Ja så kan det kanske vara. Jag förstod det som att det bara kommit en påminnelseavgift. För har man skuld kvar så kommer en påminnelse och sedan...
Hon skrev ganska tydligt att hon ringt om slutfakturan 2-3 ggr och nu irriterande sig på en påminnelsesvgift så var dina uppgifter kommer ifrån...
Ja det är fel information att 3 branding krävs. Jag har volte med Tre I min s8 köpt med tele2.
Påminnelse går ut automatiskt när en faktura blir betalad, eller i ditt fall, struken efter sista betaldag. Det kunde kundtjänst ha upplyst om men...
Jag är telefoniansvarig på jobbet och vi har bytt till Telia touchpoint. Det fungerar bra nu men i början var det massor av strul. Tror det var...
Ja men inte fritt att använda. Du kan inte använda alla de där operatörerna. Om du testar att använda tex 3.uk så går det inte som Telenorkund....
Du kan inte byta helt fritt eftersom operatörerna har avtal med olika operatörer utomlands. I England, som var senaste jag provade, så roamade...
Det här är intressant tycker jag. Jag uppmanar alla detektiver att testa när ni är i europa i sommar. Problemet för mig med test har varit att det...
Nice. Jag har några gig kvar att bränna hos vimla ( typ 70). Det tar väl ett par månader men sen får det nog bli hallon!
Schysst! Någon aning om hur länge den gäller?
Det svåra är att du behöver tala med abonnemangsavdelningen (de som håller på med uppsägning och win-back) för vanliga kundtjänsten varken får...
Detta var mitt i juli så säkert en del turister men jag tycker ändå det är märkligt och det är det som får mig att fundera på om vissa...
Fast Jag förväntade mig inte flera 100 Mbit i hastighet utan bara att kunna ringa och gå in på webbsidor. Men när jag inte ens kan skicka en bild...
Det är bra tips men i London var fallet oftast att när det inte gick att surfa alls så var det inomhus med bara 3g-täckning. Men ibland var det på...
Nu börjar ju en ny turistsäsong med EU-roaming. Jag är intresserad av hur det fungerar för er för jag har blandade erfarenheter. Det har fungerat...
Beroende på hur trött du är på tre så ring och säg upp abonnemanget men säg att det är för att du fått en bättre deal. Ibland kan...
Jag kör Vimla några månader nu när det är halva priset eftersom de äntligen fixat abonnemang med mer data men sen när de vill ha fullpris byter...
Vet inte om alla operatörer sagt det. Den informationen har inte jag. Har tex en kompis som flyttat till Norge och använder sitt...
Ja du får läsa villkoren. Vanligtvis får man motsvarande mobil i ersättning. Det innebär i praktiken att de jämför vad din mobil kostade när du...
Det hade varit bra att veta hur detta fungerar. Om det beror på telefon eller operatör eller annat. Min erfarenhet är från Ryssland för typ 10 år...
Är första månaden fortfarande fri hos Vimla?
Min s8 har dragit ca 10% batteri under en normal natt utan användning (ca7-8 timmar) men efter att jag installerade Oreo så gick batteriet från...
Det funkade snabbt och lätt och utan strul när jag skickade 1gb till min syster. Ett smart sätt att göra det mer attraktivt för en hel familj...
Kul tjänst! Skall testa att skicka lite av mitt överflöd till min stackars studerande syster som bara har råd med för lite data varje månad.