Separera namn med ett kommatecken.
Det finns dock av någon anledning en US version och en EU version. Vet inte om det skillnaden är att EU saknar 4G bara. Känns dock betydligt...
1. Det verkar som att det finns en 4G version för USA antar jag. Men även en vanlig för europa( http://www.expansys.com/motorola-atrix-207852/ )...
Jag har också tre abb. på min u8220, men köpte en SGS(kontant, olåst) och använder SIM kortet/abbet i den. Jag frågade om jag kunde uppgradera...
Glöm inte att aktivera speedmod tweaks från recovery, blir ännu mera smooth då :)
Atrix verkar klart intressant, lite mera intressant än Optimus X2 på pappret iaf. Frågan är vad Galaxy 2 kommer innehålla för hårdvara, om den...
Absolut inte, lagfix känns ganska onödigt med JPU eller nyare FW. Största skillnaden blir högre quadrant poäng. Spelprestandan påverkas ej av...
Om den är för blå så ska du som sagt ha den vanliga eller varm om inte den vanliga visar rätt vit-nyans. Det kan vara svårt att se skillnaden...
Va? Låter mkt skummt, factoryreset och sen uppdatera genom Kies. Sen kan du ju flasha in speedmod kernel bara, och ha orginal rom från kies kvar.
Gå in på trådlöst och nätverk och kolla så att du har rätt APN inställningar. Kör factoryreset innan du flashar, och kolla Docs guide till...
Speedmod är väl den kernel som brukar anses som den som har bäst batteritid av dom "stora". Innehåller ju några batteritweaks osv, min favvo...
Flasha in Speedmod kernel k12L istället, den har stöd för BLN, och innehåller en massa andra väldigt trevliga tweaks. Du aktiverar sedan BLN...
Säger bara en sak, kör in docs ROM. Det är bara att välja touchwhiz launcher och alla apps så är det exakt som en orginal-ROM med allt. Fast...
Nåt är fel, du använde wipe versionen väl? Och eftersom du kom från JPA så bör du göra factory-reset innan du flashar in en JPY ROM. Normalt bör...
500Hz upplevs enligt vissa ofta som lite mjukare när man scrollar i app drawern tex. 256Hz är samsungs orginalinställning. Cold och Warm har...
So far är jag mycket imponerad av K12L(500Hz cold), scrollingen mellan hemskärmarna känns ännu mjukare nu. Återstår att se hur batteritiden är,...
Kör in Doc'c ROM då istället, sedan JPU så behövs absolut ingen lagfix. Doc's XXJPY med speedmod kernel(utan lagfix) går helt sjukt mycket...
Set cpu.. om du har såpass dålig koll på vad du kör så skulle jag dock avråda dig från överklocknings kernels.
Det är knas med tidiga stock 2.2, uppdatera till senaste 2.2 från KIES. Använder inte Kies men det finns väl en hyffsat ny version där nu?
Menar du 2.2.1? Vet inte om den finns på Kies ännu men jag tror det iaf. Kolla under inställlningar, och om telefonen så ser du om det står 2.2.1...
Det är bara att flasha via CWM om du har Doc v7 redan. Du ska inte behöva grejja med nåt annat innan.
Det går både och, finns färdiga teman till ADW launcher tex. men du kan även ändra varje ikon manuellt om du vill det.
Jag och flera andra har haft problem med batteritiden med K12i, min drog sjukt mycket kräm med den kernel versionen. Den blev onormalt varm också...
K12j funkar fint för mig också, nu är luren som den ska va igen :)
K12j-T1 var lika illa som k12i för mig, dvs. inte bra alls. Telefonen blir väldigt väldigt varm också när jag kör k12i-j-T1, när jag hade laddaren...
Flashar.. :P
Advanced Voodoo är väl trasigs variant av voodoo dock, med OC osv. Tänk på att du inte behöver nån lagfix till dom nya JPX/Y baserade rommarna....
Doc! Har du lust att kolla i denna tråden, behöver din input: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=25142&page=19 Både jag och ducken...
500Hz är lite mera smooth i scrollningen osv, jag har aldrig märkt nån skillnad på batteritiden. Från och med speedmod K12i så ska dock 256Hz...
Ok, eftersom både ducken och jag kör JPY och har samma problem så kan man nog anta att K12i och JPY V7+ inte är någon bra kombo. Hmm, får kolla...
Det finns 256Hz också, enligt vissa på XDA så ska 256 funka minst lika bra som 500 när det gäller K12i eftersom den är kompilerad på annat sätt än...
Vilken ROM kör du på Perka? Eftersom det funkar för dig menar jag :) Jag får verkligen inte ordning på batteritiden med K12i, har provat...
Kan hålla med om det, om vi säger alla utom speedmod :) Den presterar absolut inga imponerande siffror i quadrant, kör utan lagfix aktiverad och...
OBS! VIKTIGT! Stäng av voodoo lagfix innan du kör in en ny ROM, annars går det sannolikt åt skogen!
Du behöver ett tema som har svart statusbar helt enkelt, kör du SGS så finns flera trevliga gingerbread teman med den svarta looken.
256Hz verkar sluka batteri också :/ Det gäller K12i alltså, H funkar fint. Några på XDA tycks ha liknande problem. Testar att köra en wipe och...
Hur upplever ni andra batteritiden med K12i? Jag fick superkass batteritid med k12i 500Hz cold, testar nu k12i 256Hz...
Woho k12i är ju ännu mera smooth. Hade kört med g i nästan en vecka så det var dags att byta :) Sent from my telefon.
När 2.2 funkar som det ska så är det ljusår bättre än 2.1. Fabriksåterställ luren om du inte redan gjort det, men tänk på att alla apps/sms osv...
Nä det är inga problem, det är inte så enkelt som en knapptryckning i menyerna bara men svårt är det inte direkt. Du ändrar produktkod i...
Ställ in APN korrekt så funkar det nog bättre :)