Separera namn med ett kommatecken.
Funkar ej på Hero. Bootar ej upp med denna launcher (ej oväntat dock)
Har testat att återvända till "rosie" men tröttnat snabbt på lagget. Blir standard android med htc's apps som standard härefter :)
Dom levereras med laddat batteri så inget bekymmer
Htc's senses apps kör en del annat i bakgrunden, känns bara lite rappare än att ändra bara till home
Mulitouch, och allt utom widgets och skal blir så som förut. Finns ett annat sätt att testa: döp om roise.apk etc till tex rroise.apk så laddas...
Är dom olåsta?
?, finns ju volymkontroll på sidan?
Funkar bra för mig, med android och Open home skal
Ja, inget lagg nå mer :) Alla HTcs apps funkar men deras widgets är borta. Känns som en helt ny mobil :)
Bara för dom vågade :) http://android.modaco.com/content/htc-hero-hero-modaco-com/291353/if-you-wanted-to-get-rid-of-rosie-completely/ Tog en...
Update: funkar sådär på Hero, ger korrupt sd-kort så inget att rekommendera.
Följde detta och funkade bra: 1: roota enligt:...
Vill kunna justera just Encode hd då det funkar bra annars.
Eller efter att man låst skärmen. Finns det nån modd eller fix till detta?
Inga widgets förutom wifi, bt etc switchar igång.
Lite offtopic, Encode HD använder en del externa codecs (ligger i programmappen), går det att modda inställningarna på nått sätt till dessa?
Testade på min Hero: med standard home, och mesta avstängt ser jag inga ryck, utan allt flyter på bra. Edit: meridian som spelare
Hero blir klart rappare genom att döda bakgrundsprocesser. Testa tex genom att trycka på "phone". Öppnar mycket snabbare om man stängt ner lite skräp.
Sätt en vit bakgrund så är det lättare att nyttja luren ute.
Stora skillnaden är vad du kan göra med android: tillåter ändring av skal, har stöd för aktiva widgets, multitaskning etc.
Installera svensk ordbok så får du svenska ordförslag när du skriver. Funkar för mig
Tycker ätt det är riktigt ok batteritid på bero. Klarar 2 dar med mycket nyttjande.
Sitter med en svensk och englesktköpt framför mig. Samma: Baseband, kernel, build, och software version... Men menyn Locale skiljer: eng har...
Va faaan?!. LOL, bruna är ju helläcker :)
Engelsk köpta Hero saknar "English (Svenska)" Däremot en Hero köpt på Telia har det. Så det är inte samma ROM i nordiska Hero.
Är Telias Heros operatörslåsta? Edit, köpte en brun Hero från Telia. Inte op låst och bra pris med: 200 *24 +195 i butik = 4995:- +29/mån för...
Stort STORT minus med Iphone är Itunes: i windows är den i närmaste ett virus, bloatat skit.
Skärmen stängs av automatiskt vid samtal.
Lol :) Och appsen i Istore är ju mest skräp...
Håll ner numret du vill ha som default så poppar en meny upp...
Formatfactory är otrolig seg. Måste finns nån snabbare?
Taskiller! Finns på market. Gör underverk med Hero
Det är kul med Android: har 3 olika skal man växla mellan. Freshface är kanon om man kollar på videos. Klarar höga bitrate utan hack. (sense...
Ja, i webläsare etc, samma som orginal
Skickade Telenor en fråga men får inget svar. Ska bli kul o se om det kommer en billig Hero :)
Bara att ställa om till vilken tema som helst. Sen att exemplet på bilden ser skit ut ger inte att programmet är är dåligt. Snarare tvärtom....
Kanonkombination. Heros högre klockfrekvens tillsammans med freshface's skal rullar riktigt rappt. Se recension här...
Följde guiden på http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4257045&postcount=38 Funkar bra, körde "market enabler" och paid apps syns :) MUMMA
Tex om du ringer till telsvarare och behöver välja en siffra för att komma vidare. Lite svårt om skärmen är avstängd. Självklart för alla utom...
WOW, klockrent! STORT tack. Android är guld, finns fina lösning på mycket :D