är det inte bättre att skicka in och be dom laga den fast de kanske inte täcks av garantin istället för att plocka isär och börja löda för att bränna all garanti på hela telefonen?
jo men det kan ju fortfarande va så att det går på garantin, det vet man ju inte förrns man skickat in den.. så jag skulle nog ha skickat in den... men det är ju bara jag
Lägsta pris på prisjakt låg på 149:- för ett nytt headset. Då är man ju inte sugen på att behöva betala 250:- och sedan få veta att man måste betala extra för reparation.
Det är nog inte helt trivialt att fixa själv, om du nu skulle få tag på en... blir imponerad om du lyckas lycka till! Jag hade, som de flesta andra, glatt skickat iväg den och riskerat de 250 kronorna.
Om du är händig och kan tänka dig klara att löda in en ny earpiece, så är du säkert kapabel att slakta nån gammal mobil som du har liggande, med bra ljud i, och löda in den istället. Men som sagt. har den inte varit i vattnet, och har inga tecken på närkontakt med golvet, så ser jag ingen anledning till att du inte skulle få den lagad eller utbytt.
Har varit med om ganska många X10 mini med samma problem på jobbet, även andra slidemodeller från SE som C905. Den vanligaste orsaken brukar vara att sladden slits ut pga sliden och börjar glappa, eller lägger av helt, efter en tid. Detta fixar Anovo inom garantin.