Windows 7 editions - Wikipedia, the free encyclopedia Som jag fattar det av tabellen lite längre ner så bör du inte tjäna prestandamässigt på det såvida du inte har fler än en fysisk CPU eller mer än 16GB RAM.
Någon prestandaskillnad är det inte. Men det är en hel del andra funktioner och extra bloat som skiljer sig. Windows 7 Editions Features Comparison « My Digital Life
Jag har W7 Ultimate, piratat. Nyss installerade jag några uppdateringar från Windows Update och startade om datorn, som det stod. När datorn var på väg att starta upp så konfigurerades uppdateringarna fast sen frös det runt 44% och datorn startades om. Det hände två gånger, sen tredje gången funkade det. Varför hände det att den frös, tror ni?
Har tänkt att installer W7 snart och har fått tag på en W7 Ultimate piratverion (tack Ascii) och jag undrar om allt detta extra som tysligen liger i Ultimate bara kommer sega ner datorn om jag inte använder det?
Jag har också W7 ultimate ochjag tycker inte att datorn blivit seg utav det man inte använder, det kan hända att datorn "laggar" fast för en liten sekund men det får det vara värt.
Det kommer inte sega ner något, Tobby Fast det beror ju på din hårdvara. Så länge du har minimum för W7 så ska det ibte vara något problem. Sent from my iPod touch using Tapatalk
Har en fråga angående ubuntu. Försöker skriva enkel c++ kod men lyckas inte, behöver man mer än gcc? Skapar en gpp fil med korrekt kod men när jag skriver gcc filen.gpp får jag ett långt felneddelande jag fattar noll av. Sent from my HTC Desire HD
Testa att installera paketet build-essential som innehåller det mesta för att kompilera. Edit: Om det inte hjälper så kan det vara enklare att se vad som fattas om man ser felmeddelandet.
Enligt OliverG och Hund är det tillåtet, bara det inte börjas länkas och hur man crackar ett program.
Nja, det stämmer faktiskt inte. I så fall har du inte läst vad de skrev. Utan bara läst det du vill läsa. Det viktiga här är "eller annat som vi anser olämpligt" Det är bara ett exempel, alltså kan det finnas fler fall. Så ingen har sagt att det är okej så länge man inte länkar. OnT: Win7 såklart. Det är kung, tacka vet jag MSDNAA. Undra om de känner av direkt när man slutar skolan.
Som ni kanske märkte så rensade jag inte dem inläggen som handlade om piratkopiering. Jag mest lyfte ett varnande finger eftersom tråden började handla om saker som inte är tillåtet på Swedroid och jag kände att om detta fortsätter så kommer jag få låsa tråden vilket vore tråkigt. Tillbaks till topic nu.
Såhär ser meddelandet ut: Spoiler Bli medlem eller logga in för att visa innehållet! Och såhär ser min kod ut: Kod: #include <iostream> using namespace std; int main(void) { cout << "Hej!"; return 0; } Vanligtvis(i windows) använder jag borland c++ och iaf där behöver jag inte använda including namespace std och void i main metoden, men läste nånstans om programmering i ubuntu att det måste skrivas så. Om jag sen ändå kör på med ./test.cpp får jag: Bash: ./test.cpp: Åtkomst nekas. EDIT: iostream> finns men syns inte här av nån anledning.
Felet är att nu för tiden så är gcc enbart för C kod, för att kompilera C++ kod så kör kommandot c++ Edit: även g++ fungerar, så jag antar att c++ kommandot bara pekar vidare mot g++ Edit nr2: Rättar mig själv, kommandot gcc har alltid varit för C kod medans programsamlingen GCC innehåller allhända kompilatorer