Abonnemang?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Eavo, 30 nov 2010.

1. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Var på telia och pratade med dem om en htc desire hd och vad den skulle ligga på. Han började rekommendera halebop och då tänkte jag " nej fan..".

Vill ha eran kunniga erfarenhet på detta ämne!

Surfa kommer man ju göra med en så vänlig mobil och prata samt skicka sms.

Är det någon som har erfarenhet sen innan med bra surf abonnemang?

Står nog mellan telia och tele2. Bor inne i stad.

Tack i förskott!

2. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Mobilsurf Extra hos Telia har jag kombinerat med Prata På ab. 6mbit och 5GB fri data. Fungerar klockrent.

3. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 335
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    pottabbonemang gillar jag, telenor, tele2 och 3 har sådana.

Köpte min med telenor pott 199 och 150kr i månaden för mobilen, la på mobilsurf för 69 och hamnar runt 400 i månaden (får då ringa för 199 och fri surf för 69 av dom då).

3 har så man får telefonen gratis om man tar deras pott 399, det bra med 3 är att alla extra tjänster (typ fri surf) man tar dras av potten. Tänkte ta detta abb. men orkade inte vänta på 3:s slöa leveranser.

4. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Har ett ganska ovanligt förslag och det är att köpa Fri Surf för 500 kr/år när du har Telia kontantkort. Om du bara surfar på vanliga sidor varje dag och inte streamar så räcker det, otroligt nog.

Du får 500 Mb/månaden och sen drar de ner hastigheten. Jag märker fan inte av skillnaden på hastigheten när jag surfar på vanliga sidor.

Sen kan du lägga till Fria Sms för 500 kr/ år och då får du flera tusen sms i månaden att skicka för.

Detta är ett otroligt bra förslag om du inte vill binda upp dig men vill fortfarande njuta av surfmobilen.

Har detta för jag ska åka till Australien om ett år.

Nackdelen är ju såklart att du får pröjsa hela fånen i butik.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

5. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, jag vet inte riktigt just nu lutar det åt prata på med mobilsurf från telia. Är det någon som har någon invändning mot det?

6. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Låter bra. Kompisen som har ifån 4 har det alternativet och han är supernöjd ;-) Bäst teckning iaf!

7. Automan

Automan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör med telia till vänner och mobilsurf extra plus, tycker jag är perfekt för mig just nu, även om jag har snabbt bredband hemma också.... bätte att ha för mycket än för lite ;)

8. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror ni det räcker med mobilsurf eller ska man ha extra eller extra+ ? Tänkte väl använda spotify och titta youtube samt nätet i allmän mening. :P

9. Automan

Automan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska kanske inte gå efter mig, för man behöver inte mobilsirf extra plus, jag valde det bara för att ha full frihet med mitt surfande samt kunna flytta filer osv osv, men har man inte de kraven duger säkert mobilsurf eller om man surfar mer extremt mobilsurf extra, alla under mobilsurf extra plus har samma "begränsningar" och det är i stort set filöverföringsgrejen.

Tänk på vad du tror du gör gång på i månaden först o främst, och välj därefter, hastigheten är tillräcklig vad du än väljer.

10. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som sagt jag kommer ju inte göra några ovanliga saker med mobilen utan det är väl mest det som förväntas utav mig. Ringa, messa, spotify, youtube, facebook,aftonbladet, wikipedia google etc... Sånna saker. Då kanske det är som du säger att det räcker med vanliga surfen utan "extra".

11. Automan

Automan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kanske rent av kan komma undan med mobilsurf och sänka dina kostnader, du får surfa på rätt så rejält om du ska göra gång på vad mobilsurf extra erbjuder, men känns det bättre så kör med det.

Du behöver tillgång till bra 3g för att kunna utnyttja hastigheterna, men det vet du säkert redan. Det går inte alls lika snabbt om du inte har bra 3g täckning, det går men inte alls så snabbt som 3g och bättre.

12. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

jag är inte säker, men tror du kan ändra mobilsurfen under abonemangs tiden, du är inte bunden till att köra den du valde från början. så kolla upp det med telia, och är det så att man får byta upp sig, så kör på den vanliga mobilsurf till en början och sedan kan du ju bara byta upp ifall det skulle behövas.

13. Automan

Automan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, du kan börja lågt och om du känner att du behöver mer så bara smickar du sms när du vill för att aktivera bättre surfmöjligheter ;) Det är vad jag läst på deras hemsida iallafall.

14. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Om du cachar din playlist i spotify när du är på wifi och sen bara kör på den så ska det nog fungera med ett mindre abonnemang men jag har mobilsurf+ och har på att Spotify ska synkronisera via 3g och streamar en del och även fast jag inte lyssnar överdrivet mycket (lyssnar väl kanske någon timme per dag eller så) så är det inte ovanligt att jag kommer upp i 5-6 GB per månad. Jag kollar nästan aldrig på youtube via mobilen heller så det andra trafiken är väl lite websurfning samt all synkronisering.
    Men är du duktig på att cacha dina låter hemma så ska det ju inte dra så mycket.

15. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag bor precis vid teliabutiken så kan ju gå ner och fråga där när det är dags om man kan uppgradera om det är så. Förresten han snackade ju om halebop där är det bara skit eller? Känns ju inte som om det är många som har valt halebop och det måste ju finnas en annledning till det.

16. treijner

treijner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har halebop och är mycket nöjd med det. Har ju samma nät som telia så teckningen är det inget fel på! De har ju ingen telefon-kundtjänst men jag tycker det går väldigt smidigt med deras chatt istället!

17. BinkyLOL

BinkyLOL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har funderat på att införskaffa en DHD från just halebop då dom verkar ha best erbjudande och ett abonemang som passar mig bra. Dessutom telias nät. Men man blir ju lite orolig när dom bara har mail/chatt suport och inte verkar ha sådär jättebra rykte när det gäller service och sådant. Någon som vet om man kan vända sig till telia, typ någon av deras butiker om någonting skulle hända?

18. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

Skaffa tex Telenor så behöver du ju inte bry dig om hur mycket du surfar.

Enda anledningen till att välja Telia är väl egentligen om man bor i Norrland, alternativt att de flesta i ens umgängeskrets ringer med Telia.

19. BinkyLOL

BinkyLOL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men telenor är ju dyrare för övrigt? Och man surfar ju inte mer än 3GB i månaden.

20. donthomaso

donthomaso Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är bra svårt att hitta rätt abonnemang för bästa pris, men hittade en sida som jämför abonnemang för just Desire HD. Av vad du beskriver låter det som att Tele2:s abonnemang "Snackis surf" passar bra, med låga priser på både samtal och SMS, samt 6 Mbit/s surf.