När man läser om Anovo känns det ganska tryggt att ha köpt telefonen via Halebop. I deras garantiavtal står det nämligen: "Vid ärenden gällande fel på varan under garantiperioden anmäls detta via www.halebop.se/support. Serviceordernummer kommer efter anmälan att sändas ut till dig med e-post som skall bifogas varan. Varan skickas av dig till vår servicepartner: CR-service Propellervägen 37 392 41 KALMAR Efter reparation skickas varan åter till dig." Efter vad jag förstår gäller detta alla mobiler utom de från Iphone och Huawei (som istället skickas till Anovo). Hoppas min tolkning stämmer!
Fick precis tillbaka min Desire från Anovo, skickade in pga omstarter vid överhettning, typ när man spelar spel, kollar maps osv. Det tog 8 dagar från det att dom fick telefonen till det att jag fick tillbaka den med utbytt mainboard. Kan inte klaga.
Sorry att förstöra för dig, men det står på deras hemsida; Vi reparerar följande märken: LG MIO Nokia Samsung SonyEricsson
Frågade halebops kundtjænst och fick till svar; 2011-01-20 13:24 Johan XXXXXXXX Hej, Om jag skulle behøva nån gång skicka in min mobil før service, vilken service partner ær det ni anvænder før reperationer av HTC? Mvh Johan 2011-01-20 13:31 Emma T Svar Hej! De skickas då till CR service. Serviceärende anmäler du då via oss så får du då mer information om hur du går tillväga.
När jag fick min Desire lagad så skickade CR-Service den till Anovo som i sin tur skickade den till England.
Kan säga att jag jobbat på ett företag som använder sig av Anovo och kan bara säga att jag inte har något bra att säga om dem... alls... Hårdvara som kommit tillbaka med massa repor. Hårdvara som skulle varit utbytt mot bättre begagnad hårdvara som skall vara testade och fungera men har så klart inte gjort det. (Nedanstående är inte specifikt Desire relaterat, men handlar om Anovo) Min flickvän hade problem med en SE W595 hon köpt via Siba. Först var problemet att mobilen hängde sig när hon startade kameran och vissa knappar på mobilen fungerade inte. (Mobilen var kanske 6 månader gammal) Hon fick tillbaka mobilen två veckor senare, de hade bytt ut knappsats men problemet med kameran kvarstod trots att de skulle ha fabriksåterställt mobilen och uppgraderat mjukvaran i den. Så det var bara att ta en tripp till Siba och lämna in den igen. Efter 3 veckor skickade Anovo tillbaka en "Ny" mobil (troligtvis bättre begagnad som de putsat upp) och på denna mobil så fungerade inte bakgrundsbelysningen på skärmen så man såg nästan ingenting. Efter detta så blev det en reklamation och hon fick ett kvitto som intygade att hon kunde köpa en ny mobil från siba av samma värde. Men jag ryser alltid till när jag hör att hårdvara skickas till Anovo för reparation för det blir i princip alltid fel.